Dagens ridpass!

Fullspäckad dag idag, började med en rush till Uppsala på morgonen för att dra en snabbis in på ikea och köpa presentkort från mig och mina syskon till min mamma som fyllde år, (är ju ny dag nu, oops!) GRATTIS till mor min! Köpte även en massa kuddar till vårat snart nyrenoverade vardagsrum, de va i alla fall väldigt uppskattat!

Hade ju som sagt 2 hästar att rida idag med, Tjejen (prinsessan) och Merran. Åkte upp till stallet vid 5 och började med prinsessan, red ut en ganska lång bit med Alicia och Marwin! Egentligen var det nog inte en superlång runda men eftersom vi bara skritta hela rundan kändes den väldigt lång ;) Men tiden gick ganska fort eftersom att vi pratade bort det mesta av den. Det va faktiskt en jättemysig runda, red över en superstor äng som nog tjejen hade velat stanna vid för all evighet så grön som den va, haha!

En del av ängen!

Marwin och Alicia!


Efter att ha ridit tjejen så var det merrans tur att bli riden, och eftersom Alicia också ändå var i farten med att rida sina hästar så bestämde vi att rida ut igen. Så jag for tillbaka till stallet och hämtade nästa för att möta upp Alicia igen. Var dessutom första gången jag satt på merran. Men allt gick bra, hon va riktigt rolig att rida, liiiite pigg bara, men hon har ju trots allt inte gått så mycket i sommar :) Vart riktigt impad av hennes galopp, så jäkla kraftfull! Häftig liten häst dedär :D Red en hyfsad runda andra gången också, dock en annan! Men de gick bra mycket snabbare då eftersom vi hade lite mer tempo i hästarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0