HATAR rubriker

Jag har uppdaterat jättedåligt senaste dagarna, har inget o skylla på förutom att jag är lat.....


Fredags:
I fredags så kom jag hem till klockan 15:30, gick in och bytte om och drog ut t stallet o mockade. Red även Ogge, Nagar fick vila. Sweeper åkte vi upp till Edsbro med, hon var superfin, hoppade 1.1-1.2 :D Hon kändes verkligen super ! Dessutom red jag bättre vilket vart lättare för prinsessan ;)
Vi kom hem sent och då mötte Issah upp oss och jag sprang in och böt om till jeans o nån tröja. Vi åkte hem t Issahs pappa och åt god middag, oxfilé med bacon runt och pommes till ;D Sen tittade vi på två skräckisar, inte så läskiga utan mer äckliga...

Lördags:
Gick inte upp så tidigt, satte mig framför TVn i 1 timma, sen ut till stallet. Gick in igen runt kl 13, somnade i två timmar då jag mådde ganska dåligt.... Vaknade kl 15, ut och rida två hästar. Eller tre... Hmm. Aja, sen skynda mig in och duscha, byta om och fixa till mig. PARTYTIME. Var på fest hos Frances som fyllde 16. Sjukt kul var det, trevligt folk och vi dansade sjukt mycket... ;) pappa hämtade mig 00:30.


Söndags:
Upp i tid på morgonen, smörja och packa grejer till tävlingen som började 15:30. Tävlade LB o LA i Hallstavik med Nagar o Sweeper.

LB bed A0/A0.

Nagar:

Det var ihopslaget c o b-ponny.
Han var lite halvknäpp, väntade inte på mig utan bara drog mot hindrena. Vi var iaf dubbelnolla och det räckte till en andra plats. 0+0 2:a

Sweeper:

Sweeper var fin, dock tittade hon på allt runtomkring banan, tex. murdelarna utanför banan, infångarna utanför banan osvosv... Men vi var nolla i grunden och hade två nedslag i omhoppningen, bara mitt fel (a) 0+8



LA bed. A:0.

Nagar:

Det var ihopslaget med b o c-ponnys igen.
Han var lite knäpp på framhoppningen, hoppade räcket baklänges och väntade inte på mig innan hindrena... Inne på banan hoppade Nagar ganska fint, rev dock tvåan. Sen mot sjuan, så bara stack han och hoppade fyran, en mur, baklänges. Suck.... Men kunde inte göra annat än o skratta åt honom, han skulle ju aldrig stanna ;P Ute

Sweeper:

Hon kändes fin på framhoppningen och kändes ganska bra inför starten. Hoppade 1:an, hon hoppade fint, dock tittade hon på infångarna utanför banan.... Men sen rev och tvåan o trean. Fyran, muren klarade hon fint och även tvåkombinationen efter. Sexan hoppade hon bra och sjuan rev hon. Sen fick jag ett stopp på åttan, dock mitt fel då jag bara backade henne imot och aldrig riktigt fick upp henne. Kom imot igen, klarade den bra. Tvåkombinationen efter var hon stensäker i och sen rev vi sista hindret. Slutade alltså på 20 fel.

En helg jag helst vill glömma, men Sweeper kändes ändå riktigt fin och jag red henne ganska rätt. Nagar kan jag inte klaga på, han var snabb i benen och försökte ta sig över hindrena utan och riva.


Aja, Cya bloggen, har vi tur börjar issah blogga snart igen ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0