Ogges träning i tisdags

Hej !

Somsagt tränade jag Ogge för Arnold igår, gick faktist riktigt bra !

Vi började med att hoppa fram på två räcken(Stora A+Stora B), på typ 40 cm, med 10-11 galoppsprång imellan. Ogge var ganska på, men lyssnade ändå fint. Vi hoppade dem åt båda hållen några gånger och sen höjde vi och då hoppade vi det några gånger till, fortfarande samma antal galoppsprång imellan. Han lyssnade super och vi fick hoppa en ny linje. (Stora A+Stora B+Stora C+Stora A) Fortfarande 10-11 galoppsprång. Han vart lite stark mellan C o A, men andra gången funkade bra. Vi fick även hoppa den åt andra hållet (Stora A+Stora C+Stora B+Stora A) På slutet kanske den var 1 m ??

Sen fick vi hoppa trekombinationen, först en gång lågt bara för att hoppa igenom den, A+B+C. Jag fick skritta en liten stund innan jag fick hoppa igen. När jag skulle hoppa höjdes den till kanske 1m-1.1m. Den var lite trång men Ogge hoppade igenom den lätt. Jag gjorde dock värsta tabben och tryckte av honom lite stort, så det vart ännu trängre... Fick hoppa den tillbaka, C+B+A. Sen höjde Arnold den till ca 1.2m. Red imot den men hade påtok förlite ben och glömde helt att hålla i, så han stannade lite förvånat "Ville du inte hoppa ??" tänkte han antagligen... Hahah ! Red på igen, nu med ben. Eftersom den inte var längd så var den ju fortfarande lite kort, men vi kom nästintill perfekt in över A, ett räcke. Ett kort galoppsprång, B, en oxer. Två korta galoppsprång, C, ett räcke. SHIT vad han hoppade. Min Kung <3

Fick även hoppa lite spets igen, oxern (Stora C) Först la vi ner bakbommen. Så det vart ett räcke, räcket låg på kanske 1.15-1-20. Sen med spetsen så vart det 10-15 cm högre. Han hoppade inte så superbra på räcket, men långt ifrån dåligt ! Sen la Arnold upp bakbommen på oxern. Så nu var den 1.2-1.25m, och + 10-15cm med spetsen. Kommer imot, Ogge tar verkligen tag i hindret. POFF. GUD vilken häst, hoppade genom hela ryggen och öppnade upp som h*lvete med bak. Vi gav oss med det språnget och jag travade av honom lång och låg. Sen gick jag med honom en stund så han fick pusta av sig lite.




P U S S


Är nog lite kär i min ponny <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0