Resultat Fredag

Tänkte berätta hur det gick i helgen, börjar med fredag:

Hoppade en LA bed. A:0/A:0

Nagar:

Nagar var riktigt fin, både på framhoppningen och på banan. Hela tiden när jag red och hoppade fram gick han runt och visade upp sig, spände dig, kråmade sig och hade lite större steg i både skritten och traven.... När jag hoppade fram på 'lilla' så hoppade han upp sig jättemycket. Hoppade den två eller tre gånger. Sen hoppade jag räcket och oxern. Han hoppade som sjutton ! Väl inne på banan var han superlugn och lyssnade bra. Fick startsignal och red mot första hindret, superbra. 2an-7an likaså, kom lite nåra på något hinder men han var snabb i tassarna. Sen mot 8an så tar han inte rikigt min förhållning så han river den, sista hindret i grunden... 4 fel

Sweeper:

Jaa... Lilla Sweeper. Hon hoppade riktigt kasst i början på framhoppningen, fick inte alls med sig frambenen. Tragglade lite med räckena och tillslut hittade jag hur jag skulle rida. Hoppade oxern några gånger och hon hoppade fint. Inne på banan var hon lugn, hon stressar ju inte direkt upp sig... Rider mot ettan, lite undertempo men hon grejjar den. Sen mot tvåan så kom jag nästintill perfekt, lite nära. Hon stannar.... Rider på igen och hon försöker stanna igen.... Trean och fyran tar vi bara i farten, hon hoppar bra på dem. Sen så kommer kombinationen, hon har ett ganska högt tempo men vi kommer in bra och det blir lagom imellan, vi river frambommen på oxern in, frambens fel och river räcket ut, bakbensfel.. Hon kändes inte alls med på notorna så jag utgick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0