Resultat Lördag

Hoppade LA med både Nagar och Ogge.


LA bed. A:0/A:0

Nagar:

Idag var Nagar lite mer taggad ! Han bockade lite när jag red fram, eller iaf små tappra försök ! Hahah... Nagar hoppade fint idag igen, red dock med lite dåligt tryck när jag började hoppa räcke o oxer. Väl inne på banan fick han något ryck när jag satte lite tryck på honom, och började snurra runt och vägrade gå frammåt. Sen kunde han inte fatta högergalopp, utan bara vänster. Då vart jag lite små irriterad och sa till han lite lätt med skänkeln, och då bockade han. Vart så förvånad så jag höll på att trilla av, liiite pinsamt om jag hade gjort det.... ;) Men jag höll mig kvar, men han ville inte byta galopp så korsgalopp mot första hindret. Hoppade bra 1 och 2, trean kom vi väldigt nära men han var snabb upp. 6an gick bra och sen kom vi till 7a o b. 7 a går bra, ett räcke. 7b river han frabommen på... Sen klarar vi åttan bra. 4 fel

Ogge:

Ogge var lite stark, men hoppade riktigt fint på framhoppningen. Inne på banan lugnade han som vanligt ner sig. Han var riktigt fin och väldigt lydig. Såg lite avstånd då han var tvungen att hoppa av stort, vilket han fattade direkt. Vi var nolla i grunden, och i omhoppningen var han superduktig. Jag skulle dock rida en lugn runda, men som den vinnarskalle jag är så gasar jag på som fan... Vi är nolla till nästsista hindret, ett räcke i vänstersväng. Jag vänder väldigt snävt och han går ut med bogen. Lyckas räta ut honom men då glömmer jag benen och rider bara med handen. Han 'stannar' eller var man ska säga.... Vi var typ påväg mot hinderstödet, men jag hade lust att hoppa, så det gjorde jag ;) Landade dock på fötterna. 0 fel i grunden Ute i omhoppningen.

Sen startade jag en Msv A på Ogge.


Msv A bed A1:a

Ogge hoppade riktigt fint på framhoppningen igen, hoppade verkligen med lätthet över oxern och räcket, dock fortfarande ganska stark. Inne på banan lugnade han ner sig lite. Var orolig över två linjer, 1-2-3 och 5a-c till 6 och sen till 7an. Först hoppade han ettan väldigt bra, sen kom tvåan. Ett svartvitt räcke, man hoppade från skugga till sol. Inget problem alls, vi kom helt rätt, men då slarvar han. Suck... Fast det var inte bara jag som föll på den, många fick även ett stopp på den. Sen efter tvåan kom en maxad grön oxer på en svag linje. Den hoppade han super på. Sen högersväng till ett räcke. Även den hoppade han super på, därefter trekombinationen 5a-b-c. Han hoppade grymt igenom den, men nu kom svårigheten. vänstersväng tre hinder i rad, han var väldigt svår och stark att svänga åt höger, och nu hade han ganska mycket tryck i sig efter trebombinationen. 6an klarar vi galant, men nu kom sjuan, en maxad gul oxer. En väldigt tvär vänstersväng. Jag morrade lite, lutade mig år vänster och drog som fan i vänster tygel samtidigt som jag mötte upp med ytterskänkel. Lite tveksam men ca två galoppsprång innan tar Ogge verkligen tag i hindret och tar i utav bara h*lvete... Shit vilken ponny ! Sen efter den vänstersväng mot ett räcke, först höll Ogge på att dra åt höger, rätt in i staketet och en stackars fotograf lyckades vi skrämma ihjäl... R.I.P. Skämtåsido, han hoppar grymt på räcket och oxern efter det. Sen kommer sista linjen, ett räcke och en vattengrav. Vi kommer sjukt nära räcket, han försöker verkligen ta sig över felfritt, men en bom föll. Sen mot vattengraven, jag som aldrig hoppat det med honom. Ser ett avstånd på tre ökade galoppsprång och Ogge hoppar galant över den. 8 fel

Tredje plats, två placeringar. Det vart omhoppning mellan 4felarna, så det var ingen nolla. Men jag är sjukt nöjd iaf, för jag lyckades 'vinna' när han försökte sticka ;)

Kommentarer
Postat av: Emma Eriksson ♥

sv. så lite så :)

2011-08-09 @ 19:37:53
URL: http://heestochfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0