Resultat Söndag

Hoppade en LA med Nagar.


LA bed. A:0

Nagar var taggad, hoppade fint på framhoppningen och var lydig. Eftersom bedömningen var A:0 så tänkte jag pröva mig på lite snäva svängar. Nagar är ju väldigt svängbar och hyffsat reglerbar imellan hindrena. ;) Jag kommer inte ihåg banan, men han rev två hinder. Kommer ihåg att han rev 8:an, en oxer på linje från ett räcke. Han tog inte alls förhållningen utan sprang bara på. Han trodde han var kung och kunde göra det själv ;d Men alla snäva svängar kändes super, han lyssnade fint och jäklar vad han kan vända ! Slutade på 8 fel

Ogge fick gå en MSV B, Ridsport Ponny Cup.

Msv B bed. A:1a

Ogge var riktigt uppstressad när jag hoppade fram... *Suck* Fick inte alls till något bra språng, utan han bara stack emot hindrena. Fick tillslut till ett någolunda fint språng på oxern, bara det att han hoppade av 17 meter innan och landade 20 meter efter... Heheh. Men gick ut efter det språnget och lät honom bara skritta. Inne på banan lugnade han ner sig. Kanske lite för mycket, vi rev nämligen ettan. Kändes så surt... Men struntade i det och fortsatte. Som ni kanske såg i mitt fina bildspel så hade jag lösa tyglar genom trekombinationen, första gången han verkligen ställde upp och fixade allt helt själv ! Gjorde halt därefter, då jag inte kunde svänga till vänster, hoppade typ i snigelfart. Trodde jag, men Ogge accelererar från 0-100 på direkten, så det vart ett fint språng ! Nolla resten av banan, han var verkligen superfin ! Duktig hest :)



Weeehooooooooo

Lånat från: elindaphoto.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0