DaAaY

Tjooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ! *dampelidamp*

Ah, tjeeenare...

Idag har jag ridigt tre (3) hästar. Alla var superfina :') 

Sweeper red jag markarbete på hackamoret. Red i typ 45-55 minuter. Hon var så sjukt lydig ! Började med att bara skritta på långa tyglar i 5 minuter. Efter det så började jag arbeta henne på stora volter och på fyrkantsspåret i 5 minuter till, skritt. Därefter började jag trava, fortsatte med att rida stora volter och på fyrkanten i ca 10 minuter, därefter så red jag serpentiner i typ 5 min. Hon var jättelugn med huvudet, arbetade på i bra tempo och trampade under sig. När hon kändes som mjukast så lät jag henne skritta och pusta ut i några minuter. Därefter så fick hon jobba i galopp. Red på en stor åtta. Ibland böt jag galopp (hennes byten börjar bli helt klockrena) och ibland så fick hon jobba i förvänd galopp. Vart riktigt förvånad över hur bra hon gick i den förvända galoppen. :) Travade av henne efter det och lät henne sen skritta ut en liten bit.

Nagar red jag till sjön med och badade med Disan. Nagar tyckte det var superkul och dök typ med huvudet ibland och så simmade han även en liten bit. Hahah, han vart nog lite trött ;) Trodde inte han skulle vara så ivrig på att springa ut i sjön, men där misstog jag mig !

Ogge fick ett ganska tuft longeringspass med Pessoa loungen. Även han var superduktig och lyssnade på rösten. Han fick gå i ca 35-45 minuter, varav ca 15-20 minuter var galopp ! Vart ju ett ganska tufft pass, men min biff till ponny var knappt svettig och flåsade nästan inte alls ;) Han är ju K U N G så ;)

Nä, nu ska jag sooova, upp tidigt imorgon och överaska mina päron med att rida minst 1 ponny direkt på morgonen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0