DO YOU WANNA RIDE?

Denna vecka blir det mycket rida kan jag säga! Har ju först och främst min egen lilla prinsessa
att rida och sen ska jag även rida Eleonors häst för hon är bortrest under veckan, ska bli spännande,
har aldrig ridit Merran som hon kallas innan, men hon verkar riktigt kul att rida så det går nog bra! :)
Så tycker att lilla Johanna kan pallra sig till rimbo någon dag i veckan innan hon drar till spanien och
rida med mig! (A)
Johanna med hennes halvfodervärds häst (?) :D



Dom senaste dagarna som jag ridit Tjejen (som jag nu börjat kallat prinsessan;)) har det gått superbra! Hon lyssnar och tar verkligen åt sig, och även fast att hon kan bli ganska rädd för vissa saker så litar hon till 100% på ryttaren. Har börjat trava lite mer nu och hon verkligen älskar att få jobba, supersöt är hon!:) Funderar även på att köpa hem ett hackamore till henne, älskar att rida på hackamore, och det är ju ganska skönt för hästarna om dom accepterar det! Plus att vissa hästar som t.ex. min förra ponny Roxy hoppade 10x bättre med hack en med bett. Alltid kul att testa sig fram lite, men hoppningen ska vi inte börja med riktigt en, tänkte kanske dra en repa upp till edsbro om ca. 2 veckor om alt går som det ska, får hoppas på det bästa ! Nu ska jag ut med mitt lilla extrajobb (hundvakt) på en promenad så att han får gå och lägga sig sen ;) P U S S   &   K R A M !


Kommentarer
Postat av: Lina Jonsson

sv: Söt Bild :D

2011-08-01 @ 11:05:12
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0