Gårdagen :)

Tjo, tjena, HEJ :3

Vart inget inlägg igår, orkade inte skriva det så sent... (a) Men igår var en ganska soft dag, red Ogge och Nagar på kvällen, var färdig 23:30.... Heheh, idag ska jag rida lite tidigare, men igår var det liksom 40 grader *puh* Sweeper fick vila... Heheh, nej nu ska jag sluta lata mig.. Idag får nog alla tre jobbas igenom ordentligt :)

Ogge red jag först ut på igår. Han tyckte det var väldigt jobbigt att galoppera i kort galopp, fram och tillbaka fram och tillbaka, utan att sticka x) Han var iaf dyngsur efter en 20 minuters tur i skogen. Red honom sen i 20 minuter till på ridbanan. Red för det mesta på en åttvolt i trav, jag satt även ner. Han är ju väldigt känslig om man hamnar i obalans eller rör skänklarna för snabbt. Så övade mycket med att 'röra' på mig lite i sadeln, hade även släppt stigbyglarna. Han var förvånansvärt lugn. Travade på jättebra, jobbade i en låg form och ett lugnt tempo. Vart lite 'springig' ibörjan då jag lutade mig lite frammåt och bakåt, men chillade ner sig jättesnabbt ! :) Travade av honom lång och låg på slutet, och även då var han superlugn !

Nagar red jag bara på ridbanan. Vi kollade ju tänderna på honom i torsdags. Han hade små hakar på båda sidorna, inget allvarligt, så det raspades ner. Verkade faktist som det gett lite resultat, han var mycket lugnare och mjukare. Dock är han fortfarande ganska stel i vänster, men det är bara att jobba på. Han slappnar ju alltid av tillslut och blir mycket böjligare och mycket lugnare. Travade honom också mycket på en åttvolt. Han var lite springig imellan åt, men slappnade av till slut.

Ni får en varsin bild på Kungen och Prinsen ;)


Soet heeezt :')


Nagar e osså fien ! :'3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0