Ogges tävlingshelg !

Hej ! Nu är jag åter här vid datan :)

Tänkte berätta hur det gick med Ogge i helgen. Han har varit så sjukt duktig, fin, lydig, allt ! Nästintill perfekt !!

På lördagen startade jag Msv B, Bed. A:1a.
Jag var startnummer 10 av 14 startande. Ingen hade varit nolla, så det var omhoppning mellan de som hade 4 fel då. Ogge kändes superfin på framhoppningen, hoppade super och var faktist rikigt lydig. Inne på banan känns han likadan, om än lydigare ;) Det var två stycken tvåkombinationer med. Och för första gången så ställde han verkligen upp i den ena. Jag kom helt fel och jag bara släpper honom och litar på honom. Han tar sig glatt ur, inga problem ! Resten av banan kändes så sjukt bra ! Och vi var nolla. Kändes så skönt, har ju haft lite back på tävlingarna på sistone, har haft ett eller två pet... Sen så var sista ryttaren, Natasha Pedersen, också nolla. Så då vart det omhoppning mellan oss två. Jag var då först ut. Ogge kändes superfin och dom hade ju även höjt hindrena 5-10 cm. Så nu låg hindrena runt 115-120cm. Hade tyvärr två oturspet, men han kändes så fin :') Såklart behövde ju Natasha bara gå en säker nolla, vilket hon stilfullt gjorde. Jag kom tvåa, men det är väl inte så dåligt ? ;)

På söndagen startade jag en Msv A, Bed A:1a.
Jag var bland de första startande. Kändes precis som inför Msv B, han var lydig, lugn, perfekt ;) Ryttaren innan mig trillade olyckligt av på första hindret. Och för första gången var jag riktigt jäkla nervös, kunde knappt andas när jag red mot första.... Hahah ! Men när han hoppade över den släppte allt. För första gången kände jag att jag skulle kunna sätta min efterlängtade nolla, så jag skulle kunna kvala till SM... Och mycket riktigt, han var inte i ett enda hinder till näst sista hindret, en trekombination. Räcke, ett galoppsprång, räcke, två galoppsprång, oxer. Han touchade lite lätt på första räcket men klarade sig galant igenom. Lugn Frida, rid ordentligt på sista hindret. Men vad händer då ?? Jo Ogge får ett j*vla ryck och bara sticker. Lyckas stanna honom mot staketet ungefär ett galoppsprång ifrån hindret. Försöker att rida imot men får ett stopp... Rider om mot hindret igen, och vad gör han ?? LIKADANT.... Suck.. Men nu blir jag arg och stannar honom på typ samma ställe igen. Denna gång får jag över honom, han hoppade ett räcke på 120 stillastående.... Galant. Kunde han inte gjort det första gången ? :( Men är ändå sjukt nöjd, för såhär fin har Ogge aldrig varit. Msv A var nog den bästa runda jag någonsin gjort på Ogge. Han var helt underbar till sista hindret. En riktig kämpe och fasiken som han hoppade !! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0