Tre träningar

Tja !

Igår tränade jag min kung. Var uppe hos Peter Gustafson, Arnold Assarsson har nämligen träningar där nu i sommar :) Gick riktigt bra ! Hoppade dock bara två hinder, men ah. Jag behöver inte träna samma linjer som alla andra då han blir väldigt stark och inte alls hoppas lika bra då, så jag fick börja med att hoppa fram på ett litet räcke. Sen kom Arnold och satte två bommar på räcket så det blev ett spetshinder och så satte han en markbom framför. Kommentaren varför han gjorde det: "Han hoppar som en badanka"... Hahah, alltså han hoppade inte alls med ryggen utan han bara kastade sig över. Dock var det väldigt lågt fortfarande när Arnold satte dit 'spetsen', kanske 70cm (?) men han hoppade iaf genom hela kroppen. Arnold höjde till kanske 1-1.1m och J*VLAR vad han hoppade, höll på att flyga av ! Sen sänkte han igen och gjorde en oxer, vilket resulterade i att han hoppade genom hela kroppen ännu mer. Sista gången jag hoppade det hindret så låg det på kanske 1.1-1.2m. Ogge hoppade så sjukt fint ! Finaste ponnyn ! Det som jag gjorde fel i början var det att jag satt och plockade i honom ända fram till hindret, så jag fick öva en liten stund på hindret att låta han gå lite själv och sen sista galoppsprången ta lite i honom. Jag börjar ju lätt backa honom, men sista gångerna så gjorde jag rätt (Hoppas jag iaf ;) ) och det resulterade i att jag kom mer rätt på hindret och inte så himla nära.
Slutade med att hoppa en planka två gånger på 1.15m. Första gången jag red på släppte jag honom bara och red på, han tog sig över, men han hoppade av ganska långt ifrån. Hahah... Vände en gång och red på igen, höll i honom lagom mycket och då hoppade han mycket bättre.
Kunglig hezt <3

 


Idag har jag även tränat för Ann Liwing uppe på Wängsjöberg. Tränade med både Nagar och Sweeper. Började med Sweeper. Hon var sjukt jäkla fin. Fick två stopp, men det var bara mitt fel då jag satt som en förståndshandikappad och hoppades att hon skulle hoppa... Hmmm ;) Men när vi hoppade banorna så var hon jättefin. Lite stark men hon hoppade superbra ! Kändes riktigt skönt eftersom vi haft lite 'back' senaste tiden. Hoppade kanske bara 1 m.
Nagar var också riktigt fin, väldigt ridbar och hyffsat lydig. I början så 'jagade' jag honom lite mycket, men slutade med det och då vart han mycket lättare att rida ! Han hoppade också riktigt bra, väldigt försiktig om sig men samtidigt inte mesig.

Känns faktist riktigt bra inför tävlingen i helgen ! :D Kan även passa på att berätta vilka klasser jag ska starta.

På lördag ska jag hoppa LB o LA på både Sweeper och Nagar. Med Ogge ska jag hoppa LA o MSV B. På söndag startar jag LA med Sweeper, Nagar och Ogge. Sen får också Ogge starta en MSV A också. Dock har vi anmält fel, Ogge är nämligen anmäld MSV B o MSV A på söndag.... Hahah !



Kommentarer
Postat av: Killen som har bättre betyg än dig

Inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst???!!!?!?!? wtf

2011-07-14 @ 00:28:22
Postat av: Michelle

sjukt fin design:D<3

2011-07-14 @ 01:24:35
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0