Rida rida rida, like friiiida?

Hahaha, hej på er! Kom inte på någon bättre rubrik än dedär så det får helt enkelt duga! :)

Senaste updaten från mig... Jag håller alltså på att provrider en massa hästar nu, lika läskigt
varje gång.. Provade 2 stycken här i närheten, ett fullblod och ett halvblod/fulblod.
Halvblod/fullblodet vart jag ganska intresserad av då den hade ett otroligt fint steg och var så
frammot tänkande! Den är 6år, har blivit riden nu i 3 månader? Men ska inte ha den, vill inte
ha en sån grön häst..

I fredags så åkte jag, mamma och Johanna till kungsängen för att kolla på ett halvblod på 172cm.
Holländsk import på 10år, gått upp till 120cm. Hon var väldigt fin i handen, lyhörd, hoppa utan att
ens anstränga sig (hoppade inte så högt), dock hade hon ett ganska dåligt steg och hon va något
omusklad så hon orkade inte riktigt bära sig själv i galoppen vilket gjorde att baken vart ganska
sladdrigt.. Men med mer muskler så kanske steget blir bättre och om inte annat går det ju faktiskt
att träna med bommar osv..  Hon kändes i alla fall som en perfekt övergångshäst, :)

Imorgon så ska jag och mamma dra direkt efter jobbet/skolan och kolla på ett fullblod på 171cm
i uppsala. Tyvärr så kan jag inte provrida då för den har fått ett skavsår precis vid sadelgjorden och
ägaren ville låta det läka innan sadelgjorden ska på plats igen.. Men ska få se hur den är i alla andra
områden som t.ex. hantering, ska även få se hur den rör sig (longera) och kanske t.o.m löshoppa?
Den har i alla fall också blivit tävlad upp till 120cm, dock ska den tydligen vara ganska het, men får
helt enkelt vänta och se :) ?

Finaste Roxy, I Miss You!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0