Gårdagens träning!

Måste börja med att tacka för alla fina kommentarer vi fått om bloggen och hjälpen med att välja bilder, tycker exakt som er, 1,3,4 och sista bilden är finast :D

Men som jag skrev igår så tränade jag Nagar för Ann Liwing. Red honom på pessoabett för att se hur han reagerade, och han reagerade bättre än jag förväntat mig! Egentligen är jag väldigt emot pessoa, tycker bara hästarna krullar sig och ah ni fattar! Nagar krullar ju alltid på sig, men han gick faktiskt väldig bra, och så vart han lydig också! ;) 

Red fram i nästan en timma innan själva träningen började, gjorde mycket ökningar och minskningar i steglängd, inte fart. Funkade förvånansvärt bra! Fick sedan hoppa ett litet block, jag var enda ponnyn i gruppen så jag fick hoppa själv... Haha, men tror det var väldigt bra. Fick öva på att öka steglängden och få upp huvudet på honom, gick bra i båda varven!

Därefter fick vi hoppa en liten serie som bestod av: bom, block, bom, stigsprång, ett galoppsprång och sist en oxer! Fick först hoppa igenom den två gånger, sen fick jag hoppa den lite högre. Detta var en superbra övning för att få hästarna att hoppa genom ryggen och få lite koll på sina bakben då det var kort mellan stigsprånget och oxern! De två sista gångerna jag hoppade den serien höll jag på att trilla av då han hoppade så in i h*lvete!!
Nästsista gången jag hoppade den hade Ann dragit ut oxern, så den var galet bred! Nagar vek nästan ut och in på sig själv och hoppade med hela ryggen. Sista gången hade ju Nagar den breda oxern i huvudet, men nu hade Ann dragit ihop den men Nagar tog i ännu mer än gången innan, och nu var jag verkligen nära att flyga av! Haha, gullepojken!

Därefter fick vi hoppa som en "evighets bana". Målet med denna bana var att rida snyggt och rytmiskt. Inte massor av extra galoppsprång, inte öka och minska hela tiden utan samma rytm, takt osv. Jag kan ju gärna backa Nagae lite mycket ibland, vilket han även gör själv.... Ingen bra kombination! Men jag tyckte ändå jag fick ordning på honom och mig själv på slutet. Fick jobba mycket på under banans gång att få upp huvudet på Nagar, men det är inte så lätt att få ordning på det under en lektion, men fick en aning om hur jag ska rida, så det är bara att jobba ifrån den aningen och hoppas på det bästa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0