3. Hur började jag rida?

Jo, hela historien började med att en klasskompis storasyster skulle ha ett ''ridläger'' för dom som var intresserade, jag var då ca. 7-8år och hade knappt suttit på en häst. Efter det där ridlägret så fortsatte jag att ta lektioner där, lärde mig väl att rida lätt lite halvtaskigt ;)
På denna tid bodde jag i svanberga utanför Norrtälje!

När jag precis skulle fylla 9år så flyttade vi tillbaka och jag la hästarna åt sidan och ''satsade'' på fotboll och dans, men efter ett år så började jag på ridskolan i rimbo och red där ungefär 1 gång i veckan! Helt ärligt så var jag ganska rädd för hästar då och en liten hemlighet som jag hållt för mig själv är att jag under många år var väldigt rädd för att hoppa!!!
Som jag sa var jag ganska rädd, tänkte nog lite för mycket på vad som kunde hända osv.. Men jag tog till mig allt ganska fort och vart en bättre ryttare för varje gång och fick byta till mer avancerade grupper eftersom.
Kom även in i ett såkallat stallgäng som bestod av mig, Ellen, Erica, Tessan och några fler, alla var i princip i samma ålder. Lotta som då var stallchef i det gamla rimbo stallet hade väldigt stort förtroende för oss tjejer och jag tror idag att jag inte hade haft hälften av dom kunskaper jag har idag utan henne.. Vi hade ofta utsläpp/insläpp (tänk på att vi va ca. 10-11-12år då!) med kanske 30hästar i alla storlekar, fick alltid motionera dom hästar som behövdes ridas när dom inte gick lektioner, sköta om stallet osv. Det var nästan som ett heltidsjobb vissa dagar ;)
När jag var 12 så fick jag i alla fall min första häst och efter de så har det bara flytigt på med både toppar och dalar!
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0