4. Mina tränare genom åren.


Lotta Skoglund.

Lotta är den som nog har gjort mest inverkan på min ridning, det är ju hon som lärt mig i princip allt jag kan, resten av alla tränare jag ridit för har ju saker i princip bara finslipats.
Har ridit för Lotta i både dressyr och hoppning, om jag skulle träna för henne idag så skulle det endast vara dressyr dock! Hon är själv en väldigt duktig ryttare och ser mycket vilket jag tycker är en av huvudsakerna hos en tränare!

Arnold Assarsson.

Arnold började jag träna för när jag hade min tokponny Goblin, tränade även mycket för Arnold när jag hade Smilla och även någon gång med Polly! Arnold tycker jag är väldigt bra för yngre ryttare för han är väldigt posetiv, dock tycker inte jag om att träna för honom längre för jag tycker att han är för snäll, jag vill inte höra ett ''BRA'' när jag vet att det inte var bra, jag vill ha bättre feedback! Annars tycker jag att han har jättebra övningar!

Ragna Erlandsson.

Ragna har jag tränat för lite till och från redan från när jag hade Nobel. Ragna är ju faktiskt en riktigt duktig unghäst tränare, fruktansvärt bra markarbete! Men ingen tränare för en ryttare som vill upp i klasserna.. Jag kan tycka att hon är bra att träna för någongång ibland för att träna mer lydnad på hästen, eller om man har en unghäst för då är hon verkligen perfekt. Men för en ryttare som vill tävla dom högre klasserna så tycker jag inte att det är en tränare man ska träna konturneligt för!
Jag kommer nog träna en hel del för henne nu i början med Bali just för att träna lydnad osv!

Birgitta Wanatowski.

Även kallad BW! Stod i hennes stall under en längre tid, hade Smilla, Hannah och Polly där faktiskt, även Roxy på sommarbete! BW är en fantastiskt duktig dressyrtränare, men dock inget för den veke för hon är tuff och säger vad hon tycker vilket jag tycker om, jag gillar konstruktiv kritik när jag rider och det tycker jag verkligen att jag får av henne. BW är även ganska väl meriterad, tror hon tävlade väldigt högt som yngre innan hon skadade sig och var (vet inte om hon fortfarande är) även lagtränare för Djursholms div. 1 (elit också?) i dressyr förut.
Har dock inte tränat för BW på år och dar men det är verkligen en tränare att rekomendera om man vill utveckla sin ridning!

Micke Jönsson.

Började träna för Micke med Nobel, det var väl egentligen den ända hästen jag tränade för honom tills jag fick Roxy! När jag var yngre såg alla honom som en häng och fläng tränare, men har verkligen ändrat den uppfattningen idag! Micke är en typisk tävlingstränare, han kan få dig över höjder du bara drömt om! Kolla mig och Roxy bara, klippte 140cm bara sådär, skulle aldrig i mitt liv gjort det för någon annan tränare.
Jag tycker Micke är bra på att se kapaciteten i hästarna och hur man ska rida ´dom, han har ju själv varit ute och tävlat mycket som yngre, deltog t.ex. i falsterbo när han tävla ponny, har ingen större koll på vilka höjder han tävlade på häst. Men eftersom att han dotter är ute och tävlar mycket så håller han sig också uppdaterad hela tiden på banor och därför gör han fantastiskt bra övningar för dom mer tävlingsinriktade ryttarna. Jag är aldrig orolig att det ska dyka upp någon svårighet på tävling för man har redan gjort i princip allt!
Verkligen en bra tränare för den mer tävlingsinriktade!

Anna Fagrell.

Anna är min mammas barndomsvän och även en riktigt duktig fälttävlans tränare, tävlade även själv upp till svår fälttävlan och nu är hennes häst Smilla som hon ridit till utlånad till Louise Hjort af ornäs (stavning?) och dom blev tillsammans uttagna till junior landslaget i fälttävlan i år!
Anna hjälpte mig mycket med Roxy och även Tjejen.
Tog även fälttävlanskortet för Anna med Roxy! Jag har mest tränat dressyr och terräng för Anna och det har verkligen gett mycket. Hon ser mycket i både ryttare och häst och ger bra feedback.
Eftersom att jag gillar att variera min ridning så var terräng en jättekul grej och hästarna verkligen älskar det, tycker att alla ryttare borde testa det, är inte så läskigt som alla tror ;)

Sara Forsberg.

Sara är stallchefen i rimbo stallet och håller även lektioner där. Det var henne jag hopptränade för idag, tycker det är lite synd att det ska vara så mycket ridskole elever med i den mer ''avancerade'' hoppgruppen för det drar ju givetvis ner hela träningen.
Sara själv tycker jag rider riktigt snyggt och prydligt men i omhoppning växer verkligen horna ut ^^
Kommer nog träna litegrann för henne nu ett tag också med Bali just för att det är så enkelt när det är på anläggningen.

Ann Liwing.

Har bara tränat för Ann 1-2 gånger men hann ändå få en uppfattning om henne. Tycker att hon är en bra tränare, bra övningar osv! Också en bra tränare för den som är ute och tävlar.
Tycker också att Ann är en perfekt tränare för den som har en mer bråkig häst, hon är riktigt bra på att komma på knep för att övervinna hästen!
Ann tävlar själv upp på 150 (?) nivå i hoppning!
image description


Kommentarer
Postat av: Paulina

Jag måste säga att jag inte håller med dej om det du tycker om att man inte kan satsa högre om man tränar för Ragna. Jag tränar själv för Ragna och har gjort till och från ända sen jag köpte Dilba, då jag även stod uppstallad hos henne i början. Jag och även en kompis till mig tränar för henne minst en dag i veckan och tycker att man lär sig massor. Plus att lydnaden är a och o. Du kan inte träna för mycket på det. Hon har bra övningar, bra markarbete och man får hoppa både högre och lite svårare övningar. Det märks att hon tränat en hel del för Sylve, jag som även sett en del av hans träningar. Men det beror ju oxå på vilka man hoppar med och vart man är. Alla anläggningar håller inte underlag och hinderpark för avanceradeövningar. Jag tycker att hon är super! och Mickis oxå!

Men smaken är ju som baken. ;)

2012-01-08 @ 12:35:45
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: Elin

Jättekul att läsa om olika tränare, blev lite intresserad av att prova några av dom då jag letar efter någon ny tränare ;) så jättebra inlägg tycker jag!

2012-01-09 @ 00:48:55
URL: http://tawlingsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0