Träning tävling helg

Åh vad jag älskar min bruna ponnyhezt Nagar! Han är helt underbar!!!

Tränade för Ann med Nagar igår, jisses vad markarbetet har gett resultat!

När vi kom dit så red Ann två unghästar först, 4-5 år tror jag dom var, riktigt coola, och Ann red dom väldigt bra! Eftersom Ann hade hjälm och var lite uppvärmd så frågade vi henne om hon ville rida Nagar, vilken hon gjorde. Jag hade redan ridit fram honom så hon galopperade och hoppade lite med honom. Tror det var väldigt bra för mig att se honom med någon annan och även att få tips från Ann, när hon verkligen fått känna hur han är. Fick bra tips, dom är dock väldigt simpla men det är något jag aldrig vågat göra, nämligen att nästintill släppa i munnen på honom och inte rida med så grymt mycket ben. Som Ann säger, "Sluta rida som att hästen ska stanna hela tiden, för det gör inte den här!" så simpelt men samtidigt så svårt...!

Dock funkade denna träning grymt bra, hoppade en bana på 1m-1,10m och han rusade inte en endaste gång, jag hoppade nån oxer på sniskan, något räcke likadant men han hoppade med sån försiktighet! Så himla kul, känns faktiskt riktigt bra inför helgen! Ska starta La Msv B i två dagar nere i Hamre! Sjukt taggad! :)

Liten uppdatering, mer kommer komma under dagen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0