Träning igår

Tänkte berätta lite om gårdagensträning !

Igår fick Ogge en välförtjänt vila, så har inget att berätta om honom. Därimot så hoppade jag Sweeper här hemma. Hon var superfin, hoppade inte så superbra ibörjan, men när jag red med mer ben och en stilla hand hoppade hon fint.



Började med att hoppa fram på A. Ett litet räcke på små kryss. Ca 50cm ? Aja, hoppade fram över den i båda varven. Sedan hoppade jag A i vänster varv och red vidare mot B, ett räcke med en planka överst och en planka under. Naturfärgat. Hoppade så några gånger, och sedan la jag även till C. En planka med tre små kryss under. Var orolig i handen vilket även gjorde Sweeper orolig. Hon hoppade, men inte alls så bra som hon brukar. Red C och B på en åttvolt, försökte ha en mer stilla hand, vilket resulterade i bättre språng.
Hon fick skritta några varv innan jag hoppade kombinationen. Hoppade den lågt först två gånger. Hoppade i höger varv, räcke oxer. Vi höjde alla hindrena till 1.10m, eftersom det är det hon ska tävla hela helgen. Började med lilla räcket i vänster varv(A) sen mot B. En planka nu på 1.10, hon hoppade super och jag svängde höger efter. Nu till kombinationen, vi hoppar igenom den bra, lite osäkert. Sen mot plankan, C. Här hoppar hon super.
Hoppar kombinationen igen och det går riktigt illa, jag lägger henne helt fel in och hon stannar på oxern. Kommer igen och nu river hon räcket in, och kan inte hoppa oxern med en bom mellan frambenen... Mamma och pappa länger lite i kombinationen. Kommer igen, men nu känns Sweeper riktigt osäker, och hon stannar på oxern.
Vi hoppar den åt andra hållet, oxer räcke. Lite osäkert över oxern men vi tar oss igenom. Kommer igen, och hon stannar på räcket. Mesridning från min sida. Kommer igen, med ben och hon hoppar säkert igenom.
Hoppade den även räcke oxer igen. Hon hoppar super igenom. Vi sänker den och jag hoppar igenom igen, stensäkert.
Sammanfattning: Kass ryttare och tapper häst. Hehehe...

Nagar fick vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0