-

Hej !

Har inte uppdaterar här på ett tag, mestadels pga att jag inte har något att skriva om xD

Tävlade iaf igår. Har nog aldrig suttit på en finare ponny ! Shit vad lydig han var och vilka språng vi fick till ! Startade en LA och en Msv B i Årsta Runsten. Detta var ju även första inomhustävlingen för oss.

LA bed. A:0

Ogge var helt CRAZY på framhoppningen, gick varken att svänga höger, vänster eller bromsa xD Dock hoppade han fint. Väl inne i ridhuset var han ganska knäpp innan jag kom till första hindret. Har aldrig suttit på en sån fin ponny, han tog varenda halvhalt, varenda liten hjälp jag gav. Han travade t.ex mellan två hinder ;P Men tyvärr gjorde jag en tabbe på sexan, ett räcke, och svängde innan vi hunnit landa och då släppte han ner bakbenen lite snabbt. Huvudsaken var att han kändes så lydig och fin. 4 fel


Msv B bed. A:0/A:0

Denna klass var han lite lugnare på framhoppningen och gick att styra mot hindrena. ;) Var nästnäst sista startande, fast jag var -1 xD Totalt var det sex stycken startande i klassen. Ogge var riktigt mjuk och fin och mitt enda mål var att rida en lugn och säker 0/0 runda :) Var faktiskt en ganska svår bana, en två och en trekombination i grunden och banan var väldigt maxad. Som tur var, så var han lika lydig i denna klass, vilket resulterade i en lugn 0/0 runda med tiden 39 sekunder, och jag gick upp i ledning !! Shit vad glad jag vart xD Kändes så skönt, men det var inte över, två startande kvar. Hörde inget resultat när jag var utanför ridhuset men såg att en tjej var dubbelnolla som ridit innan mig. Jag hörde hur mamman sa att hon kom tvåa och jag chansade med att gå in i ridhuset igen. Mycket riktigt, jag hade vunnit, med hela sju (7!!) sekunder ! Min andra Medelsvåra vinst och min tredje vinst totalt med Ogge ! Hahah, min Kung ! ;D 0/0 fel 1:a :D







Kommentarer
Postat av: Isabella

Fin blogg Frida!:D

2011-09-29 @ 16:48:32
URL: http://windloop.blogg.se/
Postat av: matilda

Grymt Frida!

2011-09-30 @ 00:12:14
URL: http://matildanerell.blogg.se/
Postat av: Lina Jonsson

Fin bild ! :D

2011-10-04 @ 20:27:34
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0