1 månad och 1 dag ...

.. sen är jag hela 18år :D Känns som att den här månaden kommer att gå riktigt segt.. Tiden går alltid segt innan man fyller år, i alla fall när man väntar som jag gör på att äntligen få fylla 18!

Tänkte berätta lite kort om min helg.

Fredag!
Va uppe i stallet på förmiddagen och red ut på Tjejen, gjorde inget speciellt direkt, körde lite tempoväxlingar osv och kollade så att hon var med på noterna. Efter de var det bara att skynda sig hem och byta om, för då kom min vän Fredrik hit. Vi prata om allt mellan himmel och jord, skönt att ha såna vänner!:) Vid 5 tiden drog vi i alla fall ner och åt en pizza, tjocka som vi är (A) Och sen drog vi vidare till min kompis Patrik som fyllde 20år i fredags, hade så himla kul, träffade både gamla och nya vänner, var verkligen en kväll att minnas! Åkte hem redan vid 12 så att jag skulle orka upp till stallet i hyffsad tid dagen efter!

Lördag!
Vaknade upp vid 10 och drog nästan direkt upp till stallet, var sånt underbart väder så drog direkt ut i skogen, red inte en sån lång runda men tyckte att hon kändes så himla fin så det blev några varv på ''volten'' också, och hon slog till med häpnad! Lovar att jag hade kunna ridit LB:1an med långt över godkända poäng, riktigt kul! :) Efter att ha tillbringat några timmar i stallet så vare bara att skynda sig hem för att duscha och fixa sig för jobb !
Började jobba vid halv 6 och fick gå ungefär vid 1, var lite tufft när man skulle upp morgonen efter och ha frukost också!

Söndag!
Innan jag drog upp till jobbet IGEN så hade jag utsläpp i stallet, tog inte mycket längre tid än en kvart ungefär, lite skillnad mot att stå på rimbo ridskola där ett utsläpp tar ungefär 1,5-2 timmar ... Jobbade i alla fall till 3, efter det var jag så himla slut så jag deckade i soffan direkt när vi kom hem, Tjejen fick vila men åkte upp till stallet på kvällen och pysslade lite med henne!

Bjuder på en bild på mig och finaste roxy från en LA!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte ni skriva om ni har haft hästar tidigare och om dom? :)

2011-09-14 @ 16:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0