Resultat Lördag Gagnefs Ridklubb

Startade en LA och Globenkvalet, Msv B+5


LA A:0/A:0

Vi åkte upp dit på morgonen, åkte ca 06:30. Vi valde att göra så då jag kan tycka att Ogge blir lite stressad av att bara stå i en box under dagen o natten och inte gå ut i en hage. När vi kom fram så skulle jag iaf starta en LA. Ogge kändes riktigt lugn på framhoppningen och lyssnade verkligen på mig. Inne på banan var han likadan ! Tänkte bara satsa på en lugn 0+0 runda. Ogge kändes riktigt med på noterna och lyssnade på mig. Lyckades med målet och fick en 0+0 runda. Hade dock tiden 40 sek, vilket inte var i närheten av placering :p

Msv B A:0/A:0 Globenkval

Ogge var lite mer peppad denna klass, men lyssnade dock fortfarande. Hoppade tre språng på räcket o tre språng på oxern. Varav en snäv var. Inne på banan kändes det bra, ingen hade varit 0+0 ännu, utan bästa resultatet var 0+4. Red mot 1an, en trippelbarr som jag verkligen la honom i botten på. Duktig som han är tog han sig över. Rider mot tvåan, inget större fel förutom att jag backar kanske lite väl mycket, och glömmer eftergiften. Vilket resulterade i en rivning.... Satte upp ett lite högre tempo och försökte att inte backa så mycket mer. Fick en klockren runda och han kändes riktigt fin. Lite synd att jag inte höll mig kall på tvåan, men är ändå sjukt nöjd med min kung ! :) 4 fel


Bild från Msv A i Timrå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0