Resultat Söndag Gagnefs Ridklubb

Hoppade en Msv B och efteranmälde faktiskt till en Msv A.


Msv B bed A:0/A:0

Ogge kändes supefin på framhoppningen, lugn och lydig. Inne på banan taggade han till. Kommer inte riktigt ihåg banan, men hela grunden kändes väldigt fin ! Sen kändes ohoppningen super, dock gjorde jag en stor tabbe på nästsista, jag svängde snävt men glömde yttertygel och ytterskänkel, vilket resulterade i en 'smitförbi'. Red om den och var felfri resten. Sjukt klantigt av mig, dessutom när han kändes så sjukt fin. Slutade iaf på 0+5 fel

Msv A bed A:1a

Eftersom han kändes så sjukt fin, gjorde jag ett val att starta Msv A, vilket jag verkligen inte ångrar. Hoppade typ två språng på oxern samt räcket. Vart ju första start då jag anmälde så sent. När jag gick in fick banbyggaren en tillsägelse om att plankan i ena kombinationen var för hög, så då fick de fixa den. Men när jag började rida, så kändes han riktigt lydig. Hoppade hela banan felfritt och utan problem, fram till sista linjen. Ett räcke och en oxer. Vet inte riktigt vad som hände på räcket, men den rev han. Sen mot oxern, körde Ogge sitt egna lilla race och hoppade av typ 2 galoppsprång innan. Vilket resulterade i att han typ landade i den.... Som salt i såren, fick jag även ett tidsfel! Men egentligen bryr jag mig inte om felen, då han var sjukt fin och vi klarade alla svårigheter på banan. Trekombinationen, tvåkombination med trippelbarr in och två korta galoppsprång till en maxad planka. 9 fel 

Har även hittat rundan på nätet, för er som är intresserade. Gå in på www.signfair.se och så finns det en liten tv-ruta eller vad jag ska kalla det till höger, och om ni spolar fram till 8 timmar och 15 minuter så är det precis när jag ska starta :D



Peace alla glada ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0