Fantastiska ponny

Åh Gud vad nöjd jag är med min älskade ponny. Går inte att beskriva med ord hur j*vla fantastisk han är! Shit vad vi är på gång, Ogge är i toppform(dessvärre inte jag, men jobbar på det ;) ) och han hoppar som en katt, tar i på rätt ställen osv! Helt underbar känsla följer med hem nu, förhoppningsvis är den med i helgen också!

Berättar lite om vad vi gjorde osv:
Kan ju berätta att Ogge var klockren hela ridpasset igenom. Vi började med att rida fram i alla gångarter(såklart) red egentligen fram helt själv, skrittade fram ordentligt med mycket ställande och rakställd! Efter det gjorde jag likadant i traven. Han var grymt mjuk, ridbar och lugn och sansad. Ungefär när jag travat fram "färdigt" med Ogge så kom Arnold ner, vart lite snack och sedan lite galopp. Efter ett litet tag så fick jag börja hoppa fram på ett litet räcke på en volt. Gjorde detta i båda varven. Fick skritta ett litet tag och sen så hoppade vi en linje. Räcke-fyra galoppsprång-kombination. Kombinationen bestod av ett räcke-ett galoppsprång-oxer. Fick hoppa den lite lägre i början, tyvärr red jag lite för samlat, så vi fick fem galoppsprång mellan räcket och kombinationen. Hoppade om och hade bättre galopp vilket resulterade i fyra galoppsprång. Hoppade den några gånger, sista gången låg kombinationen på kanske 1-1.10m. dock luftade han ganska bra, så kändes lite högre i luften ;)
Efter detta så hoppade jag en linje på räcke-oxer. Hoppade den lite fram och tillbaka, sista gångerna kanske det låg på samma höjd som kombinationen, möjligt 1.20m. Han luftade lite där också, sjukt härlig känsla!
Som avslut på träningen så fick jag hoppa spets! Hindret låg nog på 1.10m, med spetsen så vart hindret nog 1.30-1.40m. Jisses vad han hoppade!
Vi gav oss där och jag travade av honom, ibland kan ju han bli väldigt stressad efter man hoppade, men på senaste tiden så han han faktiskt börjat sköta sig ;) han arbetar på bra och var fortfarande lika ridbar!
Sammanfattning av träningen: Ogge, you're amazing!! ;)
Bjuder på lite ovisade bilder på Kungen ikväll tagna från Equipe webshop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0