Gårdagen Nagar

Igår så red jag Nagar med Didi! Vi hoppade en "evighetsbana" som bestod av 4 hinder, två räcken, en planka och en oxer.



Paintskillzzzzzzzzz ;)

Denna bana går alltså att hoppa på alla möjliga sätt, åt alla möjliga håll osv osv! :) Faktiskt en väldigt bra övning, vi hade dessutom relaterat avstånd mellan 3-4 så vi kunde välja mellan 3 eller 4 galoppsprång. Dock är ju Nagar sjukt lydig så vi klämde in 3-7 galoppsprång! Kan somsagt verkligen rekommendera denna övning då du lär dig improvisera och det krävs mycket lydnad för att det ska funka som DU vill.

Jag och Didi hoppade på slutet ca 80-90cm vilket var helt lagom för dagen. Är faktiskt väldigt nöjd med bettbytet på Nagar. Har ju bytt till ett pessoabett. Måste dock påpeka att jag inte är särskilt förtjust i pessoa då min åsikt är att hästarna bara kröker på nacken och tar bettet, men på Nagar funkar det faktiskt riktigt bra, så det tycker jag är kul! :)
Men åter till träningen, han lyssnar mycket bättre på små hjälper och han blir faktiskt lite försiktigare(om än lite!! 
På slutet galopperade både jag och Didi ett tag med mycket ökningar och minskningar i steglängd och inte fart för att checka lydnad och Nagar har faktiskt blivit riktigt bra på att länga sig, han blir ju gärna lite kort i rocken men det känns som jag hittat lite hur jag ska rida för att öka just steglängden. Sen red jag även lite öppnor och slutor för att få honom lite mjuk i sidorna och även få honom att jobba på bättre i bakkärran.
Sammanfattningen av träningen är MVG ;) Tycker Nagar har utvecklats grymt mycket, dock är han stel i vänstersidan i just traven men känns som det börjat släppa lite nu iaf, bara tagga Msv B debut till helgen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0