Gårdagen Ogge

Hoppade samma bana med Ogge som jag och Didi hoppat. Dock inte högt och dessutom med graman för att kunna galoppjobba Ogge lite mera än vanligt!


Ni får banan igen så ni inte glömmer den ;)

Red hela passet med graman, tycker faktiskt att det har en positiv inverkan på Ogge, då han alltid blir lugnare när han har huvudet lite lägre. Graman är självklart inget hjälpmedel jag tänker använda varje dag men ibland mer och ibland mindre!
Började i alla fall passet med att rida lite öppnor och slutor samt skänkelvikningar för att mjukgöra Oggidor i sidorna och för att testa lite hur han reagerade på gramanen. Funkade super och jag körde sen ett snabbt travjobb runt fyrkantsspåret och lite serpentiner för lydnad. Därefter vart det ett lite hårdare galoppjobb. Det var ju själva galopp-passet som var målet med ridpasset då jag sällan kan galoppera längre stunder utan att ponnyn får lite tokflipp, men med gramanen funkade det super. Är riktigt nöjd med mammas ide och kommer nog använda mig av den oftare. Jag hoppade 3-4 & 4-3 några gånger med olika antal galoppsprång vilket funkade sådär, på slutet var han ganska stressad och lite för "springig" så fick rida mycket småvolter innan han började slappna av.
Är ändå nöjd med passet, var ju första gången jag testade att rida Ogge på graman så att jag förväntade mig inte någon magi på direkten ;)

Känns som det vart mycket av ordet graman i texten men jag hoppas ni står ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0