Första hoppträningen avklarad!

Kom precis hem från min första hoppträning med Bali, vart en liten spontangrej!
Det är ju hopplektioner på ridskolan varje onsdag och halsen kändes bra idag så frågade Sara om jag inte kunde vara med bara för att känna lite på henne! Hoppade inge högt alls, högsta hindret kanske låg på 90cm, men eftersom att jag inte vet hur längesen det var hon hoppade och att jag dessutom bara ville veta vart jag har henne lite så tyckte jag att det var onödigt att höja!

Efter den här lektionen har jag i alla fall kommit fram till att jag måste införskaffa ett skarpare bett! ;) Hon är så himla lugn och sansad fram till hindrerna men efter brallar hon iväg riktigt ordentligt! Vart lite jobbigt på linje..
Men gud så bra hon hoppar, älskar hennes framben, och supermjuka språng! Hon verkligen sökte hinderna helt själv och taxerade riktigt bra, var inte många gånger jag behövde lägga mig i! Men som sagt, ett skarpare bett till nästa gång vore inte helt fel :D Blir nog ett jaktbett då jag sett på förra ägarens bilder att hon hade det vid tävling!

Sara tyckte också att hon var jättefin (förutom det där brallandet efter hinderna) och frågade om inte jag kunde vara med i rimbos div. 1lag i vår ;) Men jag håller mig till Edsbro i alla fall i år och jag har INTE planerat att vara med i någon allsvenska, vi ska bara lära känna varann i år är planen.
image description
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0