9 gånger av 10...

... Så loggar jag alltid (av misstag) in på min gamla blogg när jag egentligen ska in på topriiders..
Igår var alltså min första skoldag, känns inte alls så speciellt att börja som en sista års elev..?
Nästan precis som att börja första ring på nytt bara att man känner till skolan lite bättre en dom
andra ;) alltid en fördel... Precis alla i skolan sitter med sina Ipads och muppar sig nu, själv tycker
jag inte att dom är så speciella, inte om man någonsin suttit vid en vanlig dator i alla fall ^^ Dock
är dom lite smidigare att bära med sig än en stor klumpig dator.
Efter skolan så skulle jag käka ute med min bror Jim, pappa och hans sambo, åt på top capi i Rimbo,
typ världens sunkigaste ställe med världens godaste mat. Pappa och jag delade på en ''förrätt''
champinjon soppa, för er som inte vet så älskar jag champinjoner, hahah! Men i alla fall så fick jag
så fruktansvärt ont i magen av den så när min varmrätt kom ut (pasta med strimlad oxfilé och dijonsås)
så kunde jag inte käka -.- När jag kom hem somnade jag på soffan, vaknade flera gånger inatt av att
jag mådde fruktansvärt illa och har på köpet fått en jätteäcklig hosta. Mamma fick ta hand om tjejen
eftersom att jag inte mådde bra alls :/

Idag eller rättare sagt, strax så ska jag ner till rimbo ridskola och rida Knasen åt Lovisa. Han har vart
dum och slängt av henne, busar i onödan osv så nu ska jag ut och rida på honom och se om han dummar
sig då med. Inte så kul för en yngre tjej att bli avslängd hela tiden. Så får se om jag flyger eller sitter kvar
idag ;) Han är dock bara en c-ponny så kommer känna mig sig en stor kossa på honom, haha!

Direkt efter så åker jag upp till prästgårn och rider Tjejen, funderar på om vi ska åka till Edsbro idag
bara för att trimma lite på banan och också träna lastningen. Hon va ju så fruktansvärt spänd och
''brallig'' sist när vi va där så känns som att de vore bra att rida lite på banan lite då och då nu så att
hon inte bara går i skogen och lullar. Ska även försöka att boka in en dressyrlektion med Anna, Anna
är fruktansvärt duktig med unghästar tycker jag, hon hjälpte mig en hel del med Roxy, de är också
skönt att rida för en instruktör som själv kan sätta sig in i situationen och inte bara läsa direkt ur en bok.

Ska även försöka lägga upp mina svar från frågestunden ikväll, har redan svarart på några av frågorna.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för hjälpen med Knasen idag<3 /Lovisa

2011-08-19 @ 21:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0