Bad update !

OH MY VILKEN HÄST JAG HAR !! Nagar in my <3

Ah, tjena. Har inte uppdaterat här på två dagar och 10 timmar (För er som ville veta exakt) Men har under dessa 58 timmar sovit bort 16, vart i skolan 18 timmar osv osv.... Men har ridit en hopplektion på Sweeper uppe på Mon, med mamma som ridlärare ;) Funkade super, mamma var tjatig och försökte få mig att slappna av och inte backa in henne i hindrena, var först bara spänd men det släppte till slut. Hoppade en bana på 1m-1.1m. Sista gången jag red banan så hittade jag mina två sista galoppsprång och kunde låta henne få gå själv med bara ett lätt stöd av min skänkel ;p

Red även Nagar ett lätt markarbetes pass på banan när vi kom hem. Funkade bra, har inte så mycket att säga utom att jag tror jag fick loss hans stela vänstersida litegrann !

Idag har jag tränat Nagar uppe på Mon, för Micke. Och som det står högst upp, OH MY vilken häst ! Började med att hoppa fram, han var bara seg i munnen och var seg att stanna. Men då kom mamma på att han varit likadan på Gotland, och då satt bettet en aning för långt ner. Vi tog upp det ett hål och shit vilken skillnad. Slog mitt höjdrekord med lille Nagge. Sista banan jag hoppade var en bana på 6-8 hinder, där första hindret var en oxer, låg på 1.1 ? Tvåan, om det nu räknas, var en liten studs på två sockerbits räcken, trean var en oxer på ca 1.2m. Hoppade upp sig som f*n så jag höll på att trilla av. Mot en ny oxer på ca 1.1-1.2m. Likadant här, han hoppade verkligen genom hela ryggen och jag höll på att flyga av igen.... Hehehe... Efter denna kom femman ett sockerbits räcke över 'lilla vattnet', sen mot ett räcke med bara en grind överst. Låg nog på 1.1m. Där hoppade han riktigt fint, fick verkligen upp alla tassarna. Där efter kom en lång transportsträcka, som slutade med ett räcke på 1.30-1.35 (!!) Lilla Nagar pinnar glatt på och jag hittar inget läge mot räcket utan kommer supernära. PANG. Han verkligen tryckte ifrån med bakkärran och hoppade över den utan att ens snudda vid bommen. Han var inte i en enda bom på hela banan. Sjukt jäkla nöjd. Fick verkligen en "Ogge känsla", jag kunde lite på Nagar och han litade på mig.


Finaste ponnyn <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0