Dagens gästbloggare: Elin Feldt!

Hej alla läsare :D
 
Jag heter Elin och kommer från Slowmotionphoto.blogg.se
Där skriver jag om det mesta, men för det mesta om min
nya hundvalp, min sköthäst och mitt liv :) Delar även med mig av bilder
eftersom att jag gillar att fota! :)
Jag är 12 år och född 1999. Jag har 4 husdjur, en hundvalp som heter
Viggo och är en golden retriever. Honom hämtade vi i söndags :)
Jag har även en kanin som heter Molly, hon är ca 1 och ett halvt år. Henne
fick jag på min födelsedag förra året :)
Vi har också 2 utekaniner som är min lillasysters :) En vit och en svartvit :)
Jag har en sköthäst som heter Slowmotion, men hon kallas för Slowie.
Henne har jag skött i ett år om en vecka. Hon är 14 år och brunskäck.
Henne tränar jag mest dressyr med, men när jag tagit grönt kort ska jag
börja hopptävla med henne :)
Jag kan ju börja med att berätta om min ridning :)
Den 7 januari 2008 fick jag äntligen börja på ridskola. Som jag hade tjatat, i så många år! :)
Jag kom dit och fick skritta runt där och var helt salig av lycka. Tyckte det var jätteskoj :D
Fortsatte i ett och ett halvt år, var med på lite tävlingar och så. Då
frågade min bästis (girlsphoto.blogg.se) om jag ville bli skötare på hennes B-ponny Felix!
Och självklart ville jag det :D
Jag hann ta några lektioner, sen upptäckte dem en skada i munnen så gjorde massor av horsemanship
i kanske ett halvår. Men fastnade inte för det, så slutade ha honom och fick en annan
ponny i det stallet i stället. En 29-årig C-ponny som hette Winnie. Hon är otroligt het, och
jag kunde knappt trava på henne XD Ingen som såg henne kunde tro att hon var 29 o.O
Jag hade henne också i ett halvår, tills hon skulle på sommarbete, men
sen slutade jag med henne också, hon var inte rätt häst för mig.
Sommaren gick, och jag lade ut en annons om att jag sökte sköthäst.
Den 10 augusti 2010 åkte jag och red Slowie för första gången.
Jag fastnade och vi har hållt ihop sedan dess :)
Nu har hon bytt stall i vintras och det är mkt mysigare där eftersom det bara är ponnyer :D
Och så är det närmare mitt hem :)
I juni var vi på ridläger tillsammans, och hon gick som en pärla :D
Jag var jättenöjd och vi fick 2 rosetter på clear rounden på avslutningen :)
Jag går fortfarande kvar på ridskolan och har gjort det i 3 och ett halvt år nu :)
Kommer aldrig sluta :D

Kram från mig, och glöm inte att besöka min blogg :D
slowmotionphoto.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0