Min förebild!


Alla har vi våra förebilder inom olika områden, min stora förebild inom hoppning som jag faktiskt sett upp till sen jag började rida är Rolf Göran Bengtsson. Tycker att han rider oerhört snyggt, fin sits, bra ridning. Finns ju vissa ryttare på samma nivå som rider så att man tappar hakan! Sliter i munnen på hästarna, ponnysparkar osv.. När man är på en så pass hög nivå tycker jag det är viktigt att rida med stil, visst kan alla tabba sig ibland och det kan uppstå missförstånd mellan häst och ryttare på lokal nivå som internationell nivå, men rida med stil tycker jag borde vara ett mål för alla ryttare, just därför är Roffe min förebild, han vet vad han sysslar med och han gör det SNYGGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0