22 december

22 december - Mina åsikter om Sveriges bästa ryttare
23 december - Mina åsikter om Världens bästa ryttare
24 december - Olgas Lad Flower
25 december - Lite bakgrundsinfo om mig
26 december - Allmänt info om mig, ej hästar
27 december - Mina bästa övningar till häst
28 december - Nagar
29 december - Mina tränare
30 december - Stallets Maskot
31 december - Hästletande i Belgien

Alltså, nu tänkte jag skriva något som kanske väcker lite ilska hos er trogna RGB fan osv, men jag ska vara helt ärlig !


Jag är inget stort Rolf-Göran Bengtsson-fan. Men jag tycker inte han är dålig heller, då skulle han inte vara uppe och tävla på denna höga nivå, och allra minst ligga Världstvåa. Men jag tycker inte han är en stilryttare, absolut inte. Han rider med såkallade "handväskehänder", han sitter ganska ihopkurad mellan och emot hindrena osv. Däremot så rider han med små hjälper och han behöver inte göra så mycket för att dom ska lyssna på honom, så han rider ju inte dåligt :) Sen har jag även funderat på, har han problem med att rida ihop längre hästar ? För han häst Caruso är ju ganska lång, och den går inte superbra, eller är det bara att dom inte riktigt har hittat varandra ? Vad vet jag ! ;)

En ryttare som jag ser upp till är Angelica Augustsson, för hennes hästar är inte lätta, hon hade heller aldrig en lätt ponny, men hon tog sig till SM osv iaf. Jag tycker även hon rider snyggt, för Mic-Mac är ju lite halvknäpp ;) Kan även berätta att en av mammas kamrater hade Angelicas gamla ponny som hon vann sm på, "Bob", och han var speciell även i hög ålder !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0