23 december

22 december - Mina åsikter om Sveriges bästa ryttare
23 december - Mina åsikter om Världens bästa ryttare
24 december - Olgas Lad Flower
25 december - Lite bakgrundsinfo om mig
26 december - Allmänt info om mig, ej hästar
27 december - Mina bästa övningar till häst
28 december - Nagar
29 december - Mina tränare
30 december - Stallets Maskot
31 december - Hästletande i Belgien

Alltså, nu tänkte jag skriva lite om vem/vilka jag tycker är världens bästa ryttare ! :)

Meredith Michaels Beerbaum
Detta är kanske inte den bästa stilryttaren du kan kan hitta, men jag ser upp till henne. Tycker hon är riktigt duktig. Har dock en god vän som jobbat i hennes stall, och hon är tydligen riktigt dryg att ha som arbetsledare ;) Men vad gör det, man lär sig antagligen något ;)




Kevin Staut
Detta kallar jag stilryttare ! Gud vad jag älskar han hästar dessutom. Silvana, den tråkigaste häst man kan hitta och Le Prestige, den kaxigaste häst man kan hitta :D Hahah, älskar dessutom hur mjukt han rider och följsamheten. Skulle inte säga nej till att jobba där och träna min franska + lära mig massor av nya saker inom hästarna.




Penelope Leprevost
För er som inte visste det, Penelope är Kevins flickvän. Denna ryttare, kallar jag stilryttare. Hon rider mjukt, följsamt, lugnt, säkert. Nästintill perfekt !! Oh, love to see her ride ! :D Haha, sen hennes Mylord Carthago, en riktig drömhäst !




Marcus Ehning
En ryttare som rider med denna perfektion.... Går fan inte att hitta ! Jag ser seriöst inget när han rider, han bara sitter där. Snacka om lydiga hästar och framförallt en riktigt riktigt duktig ryttare. Små hjälper, perfektion....




Ludger Beerbaum
Detta är också en ryttare som rider riktigt bra. Känsla, följsamhet. Och han lilla fux, snacka om läcker häst ! :D Rider också med väldigt små hjälper!




Ben Maher
Detta är en riktigt duktig ung kille, stilryttare ut i fingertopparna ! :) Älskar att han rider väldigt mjukt och följsamt + jag verkligen gillade han förra häst, Robin Hood W ! Hahah, grym häst :D




Självklart är inte detta alla, men ett handplock om några ryttare jag verkligen gillar ! :)

Som Rodrigo Pessoa har sagt: "Med dagens hästkvalité så behöver ryttaren bara rida 30% så gör hästen resterande 70%"

Tänk på den ni ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0