FRIDA SVARAR ;)

Andrea Karlsson
Vad är eran tävlings outfit?
Vad är erat favorit märke inom ridsport?
Jättebra blogg btw, keep it up :D Kraam!


Kul att du tycker om våran blogg! :)
1. Min tävlingsoutfit är ju inte så ny, går tyvärr inte att lägga upp bilder just nu..... Men jag har ett par(egentligen två men samma modell, olika färger högst upp dock) vita Kingsland ridbyxor, en vit skjorta från Kingsland och ovanpå den en mörkblå Kingsland tröja. Har även fått en sjukt snygg kavaj från Issah, Pikeur om jag minns rätt, som också är blå :)
Har ett par svarta stövlar, CRW, ska köpa nya men vet inte vad ännu... Har en blå Uvexhjälm och en svart väst, Riders Company.


2. Mitt/Mina favoritmärke är nog Kingsland, GPA, JW & HV polo. Älskar även J van D ;)


Lovisa
Hur länge har ni haft den här bloggen???
Hur måna hästar/ponnyer har ni haft/Foder om man räknar ihop dom?


Vi har haft den här bloggen sen i somras! :)


Jag har sammanlagt haft 10,
Jolly Spring - En liten b-ponny på 118 cm, bockade, kickade, stegrade ibland men var helt underbar
Beauty - En maxad b-ponny, hur stark som helst, när hon ville.... Supersnäll annars :) Gammal läromästare
Misty - En rikgtig drömponny och en riktig märr ;) Kunde hoppa hur högt som helst, när hon ville !
Kildavin Clever Mouse - Detta var en ponny med större hjärta än kapacitet, och vi tog oss ända till nationell Msv B med endast ett pet ! :') Shit vad hon bara hoppade med hjärtat ! Dock har hennes nya ryttare, Rebecka, tagit henne runt Msv B med noll fel :D
Fingal II - Detta är en ponny jag aldrig kommer glömma, tävlade NM och SM på honom 2009, På SM vart vi placerade i B-finalen och på NM kom jag 7:a. Var iaf tredje bästa svensk.... Shit vad den ponnyn kunde hoppa ! Honom fick jag låna av en klubbkamrat som hade fallit för ålderssträcket:)
Munsboro Sweeper - Åh, min guldklimp, ägaren av halva mitt hjärta. Ojojoj vad jag älskar den ponnyn. Min fina Sweepie <3 Hon hade en kapacitet utöver det vanliga, var min lilla gulleplump i stallet och så sjukt rolig att rida ut på. Oh vad jag saknar henne <3
Baldi - En riktig bråkstake ;) Hur stark som helst och du, DEN ponnyn kunde bocka. Så in i h-e....
Little Cruise - Så stor, så rädd ! Haha, detta är nog världens fånigaste ponny.... Han beter sig som han är typ 3 år, rädd för allt, men han är 16.... Men hans hinderteknik, IS TO KILL FOR !
Olgas Lad Flower - Kungen, ägaren av den andra halvan av mitt hjärta. Ogge är ingen lätt ponny, men skulle aldrig göra något dumt. Blir lite(väldigt) stark ibland... Men han måste vara släkt med Crusse, för Ogges teknik... Den är fan underbar. Det är Ogge som får mig på topp när jag är ledsen och det är Ogge som tagit upp mig för att fightas på den högsta nivån.
Nagar - Detta är en korsning mellan Kilda och Misty i både utseende och i hoppningen, i större format. Han hoppar alltid, hellre kraschar han än att stanna. Men han kan verkligen hoppa, nu när vi börjat hitta varandra så går han från klarhet till klarhet :D

Anonym
1. Vad fjorde du Frida i London eller vart du var?

Jag hade 2 veckors prao samt en vecka lov, så då åkte jag till "Avalon Kennels & Cattery" och tränade min engelska, jobbade med hundar, lärde mig massor med nytt ang. hundar osv :D
De som äger Avalon känner vi privat :)

2. Vilken à,b,c, d och storhäst vill ni ha som är ute på hastnet?
Om jag skulle vilja ha en a-ponny, så skulle det vara som sällskap och kanske lite avel/utställning och isf skulle jag vilja ha Chiffon. Sjukt söt :D
B-ponny - Fighting Spirit, älskar färgen ;d
C-ponny - Glen Loch
D-ponny - Hostess
Storhäst - Denna: http://www.youtube.com/watch?v=lQFHbOJNCdg Ett sto efter Cornet Obolensky

3. Kan ni inte fota era stall/gård?
Kan jag absolut försöka göra ! :)

4. Önskelista till jul?
Storhästen ovanför ? ;)

5. Bloggar ni läser?
Läser faktiskt inte så många bloggar, http://beatricenyberg.blogg.se/ , http://ponnysanning.com/ , http://topriiders.blogg.se/ <--- Sjukt jäkla bra blogg :o


... Har 5 frågor till båda :)
1. Vilken/vilka häst tycker ni är/var bäst i världen ?
Ogge, Donja, Cornet Obolensky och Le Prestige St Lois* :D
2. Vilken/vilka ryttare tycker ni är/var bäst i världen ?
Pénelope Leprevost, Kevin Staut, Marcus Ehning och Beerbaum:sen ;) (Merdith och Ludger)
3. Vilken/vilka b-, c- o d-ponny tycker ni är bäst ?
B-ponny - Fingal II
C-ponny - Ogge ;)
D-ponny - Älskar ju fortfarande Donja ! Men även Coral Springs är fin :)
4. Vilken/vilka ryttare på b-, c- o d-ponny tycker ni är bäst ?
B-ponny - Lilla Rebecka ! (Hon som har Kilda)
C-ponny - Sparris ;)
D-ponny - Sissela Smith


5. Har ni några syskon ?
Nope, är ett glatt ensambarn :D

Petra
Har ni några privata bloggar vid sidan om?:)

Ja, fridabloman.blogg.se , fast den är inte aktiv :D


Ida Bernhardsson
Vem har vunnit mest av er :)???
Hade ganska många vinster på b-ponnytiden, men annars hade det varit Issah !


Sara
Hej, superbra blogg :)
Kan ni inte berätta vem som varit eran favorithäst genom tiderna? :D
Kram

Hej, tack så himla mycket :D Värmer alltid att höra ;)
Jag måste nog säga att det står mellan Ogge och Sweepie. Ogge är fan en på miljonen, ingen häst ställer upp så mycket som honom, men ingen häst är lika tokig :P
Sweeper, hon har stulit halva mitt hjärta, och hon kommer alltid behålla det ! Saknar henne grymt mycket, men hon har det superbra där hon är nu :D

Har tagit lång tid att svara, men da school, döding mig ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0