Lite bakgrundsinfo om mig

22 december - Mina åsikter om Sveriges bästa ryttare
23 december - Mina åsikter om Världens bästa ryttare
24 december - Olgas Lad Flower
25 december - Lite bakgrundsinfo om mig
26 december - Allmänt info om mig, ej hästar
27 december - Mina bästa övningar till häst
28 december - Nagar
29 december - Mina tränare
30 december - Stallets Maskot
31 december - Hästletande i Belgien


Jag tänkte berätta lite om hur jag började och vart jag började rida.

Jag började rida som 5 åring nere på Rimbo Ridskola. Tyvärr är det stallet rivet och ett nytt stall är byggt, men jag har alltid ridit och haft hästarna på "gamla" stallet.
Jag började med att rida en shettis vid namn Gina. Världens snällaste i ridning, lite tjurig i spiltan. Men hon var gammal och van, gjorde aldrig något dumt mot mig ! Kunde väl bitas ibland, men somsagt, jag klarade mig ;)
Roligaste minnet med henne, var att jag låtsades trilla av henne en gång, sen trilla jag alltid av efter det... :P

Red mycket shettisar, efter som jag är dvärg, nejdå men det gjorde jag :) Och det är Lotta Skoglund som lärt mig alla grunder, och har även ridit dressyrlektioner för henne vilket gett mycket resultat. Fast jag har alltid hatat att rida för henne, nu är det väl okej men hallå, dressyrlektion när man var 10 ? Kunde man inte allt själv då ? ;)

Första ponnyn, Jolly Spring fick jag när jag var 8 år. Lotta ringde till min mamma och sa att det var en söt liten b-ponny i stallet som skulle passa mig :D
Glömde berätta, Lotta och min kära mor är väldigt väldigt goda vänner ! :)

image description
Jolly Spring, min första b-ponny på 118 cm

Sedan lånade vi ut Jolly till betäckning då hon är en Knabstrupper. Hon är nu nere i Skåne då vi valde att sälja henne som ett avelssto :)

Det är detta som fått mig att börja rida, alltså mamma, Lotta, Gina och min första b-ponny :)


Lite snabbt och otydligt, men såhär var det :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0