Min åsikt !

Så, nu ska jag skriva av mig lite, eller vi får se vad som kommer fram ! ;)


Som jag skrev i mitt förra inlägg, jag blir så fruktansvärt trött på att vissa människor blir framlyfta i klubben, medans andra som är minst lika bra eller kanske tävlar på en lägre nivå inte blir framlyfta ordentligt ! Som en kompis sa till mig nyss, det blir ingen laganda i klubben ! Du som rider dina lokala LD, LC och LB och vinner massa, känns det rättvist när en annan tjej i klubben kommer fyra, trea osv i en LA, i en MSV klass och hela klubbens hemsida visar en stor text om det, medans du inte får en endaste rad ? Inte särskilt. Nu menar jag inte att hon som “bara” kom trea eller fyra inte ska lyftas fram, för det är hon ju verkligen värd ! Men det jag vill få fram är att antigen är det en i klubben som är ansvarig för att alla resultat skrivs ut på hemsidan, eller så skrivs det inte om någon överhuvudtaget.


Är även sjukt jävla trött på denna brist utav Gratulationer. Hur svårt kan det vara att säga ett litet "Grattis" till dina klubbkamrater, även fast den slog dig ? Eller tvärtom... Det här hör till vanlig uppfostran. Så kom igen ! Ett grattis blir man bara glad över att få höra :D

Jag menar inte att det är såhär i min klubb, HELA Sverige är fan såhär, och inte bara i hästsporten. Fotboll, innebandy, basket, osv osv.


Känns som vi har tappat lagandan i klubbarna. Det är ju de yngre som inte är så jättebra nu, eller som inte tävlar så högt just nu, som ska ta över våra, vi som är lite äldre, platser. Då måste vi lyfta fram dom hit ! Inte bara berömma de bästa ryttarna/spelarna i klubben. ALLA måste lyftas fram !


Det låter som jag är avundsjuk. Vilket är mycket möjligt, men en viss irritation finns också. Så nu skriver jag detta då jag vet att problemet finns i hela Sverige. Jag tycker vi ska få fram de bästa i människorna runt omkring oss.


Jag är alltid en sån person som peppar alla när jag är med i lag. Dom som är osäkra på vad dom kan, dom försöker jag få att lita på sig själva. För dom kan ! Just give it a try !


Men åter till det jag började skriva om. Varför saknas lagandan i klubbarna ? Varför är det bara vissa som skickar in sina barns/egna resultat ? Är det RÄTT att bara en/några få lyfts fram i klubbarna ? Är det som det står på andra bloggar, t.ex. som Nellie Berntsson skriver, alla galna ponnyföräldrar som trycker ner oss andra och lyfter upp deras barn till högt över molnen ?

Skriv gärna din åsikt om detta ! :)

Men nu vet ni vad jag tycker ! Har inte skrivit en text på 10000 miljoner ord, men lite såhär funderar jag just nu...


Kommentarer
Postat av: Amanda

håller med, även om man tävlar ld och får en bra felfri ritt borde de "hyllas" lika mkt som en som kvalar till msva tex! de är nog lika glada, och värda att få grattis osv!

2011-12-01 @ 21:14:12
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: NellieB

Grymt bra text. D finns en annan sak som ja ofta tänker på...varför e dressyr ryttare så mycket emot hopp. Och tvärtom. Ridskoleryttare ryttare elr privatryttare. Det e la skitsamma. Vi alla älskar ponnisarna. Eller hur? Man kan väl hylla å lyfta fram varandra. Vissa har mål att gå nolla i en LB och andra har mål att hoppa SM elr OS. Kommer alltid att va nån som är bättre. Nån som har turen å nån annan som har oturen m skador på enkäter duktig häst. Gör sporten roligare å d blir d om man gör sitt för att få den bättre lixom. Lärde mej sjukt mycke på ponnyakuten. Vi alla var så olika på tidningen. Nån rädd för hoppa...nån hoppa höga klasser...nån dressyr. Nån egen häst..nån annan gick i ridskola..nån annan hade sköthäst.

Men vi hade sjukt kul ihop å vi alla hade ett elr flera problem.

Kram ;)

2011-12-01 @ 21:56:08
URL: http://Nellieberntsson.se
Postat av: Kajsa

Såå sant!:)



Tävling på bloggen btw om en grimma från Emmishopen:)

2011-12-01 @ 21:56:21
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/
Postat av: Pimpim

Håller helt och hållet med! Så jäkla synd och irriterande att man inte lyfter fram även dom som tävlar lite lägre, man gör ju ett bra jobb även där! Alla har inte kapiciteten, hästmaterialet, pengarna eller viljan att tävla dom högst klasserna utan vill/kan bara tävla de lägre klasserna och då tycker jag faktiskt man ska stötta dom och visa dom att dom är lika duktiga som dom som har råd och hästmaterialet, skit samma vilken höjd/svårighetsgrad hindrena ligger på man får jobba lika hårt ändå eftersom det är skillnad i ens kapacetet och utbildning m.m!



Väldigt bra att någon som rider dom högsta klasserna kommenterar något sånt här! Borde finnas fler sånna! :D



Stort grattis till 3:e platsen i Heby Frida!

2011-12-02 @ 18:13:37
URL: http://litenstoor.blogg.se/
Postat av: Martina

Bra åsikter, allihopa.

Detta är tyvärr något som finns överaltt inom sporten, inte bara ridningen. Vi lyfter fram dom som är bra o glömmer våra lagkamrater.

Vi strävar ju egentligen efter samma mål: Att utvecklas och att bli bättre.



Ett så enkelt ord som Grattis el "bra ridet" kan lyfta vem som helst uppåt.



Jag tycker du lyfter fram detta "heta" ämne på ett jätte bra sätt. Tycker att du fortsätter på detta spår och sen skickar du in denna text till Ridsporten. Tycker att de ska bli ett stopp på särbehandligen inom lagsporten. För hur vi än vänder o vrider på det kommer man aldrig ifrån att man faktiskt tävlar inom samma villkor.



//M

2011-12-04 @ 18:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0