Mysdag!

Idag har vi haft lite av en mysdag jag och Ubalia, kom till stallet vid 12 tiden, plockade in henne direkt för att hinna rida ut innan det blev mörkt, hade lite problem att få henne igenom en tunnel som man måste rida igenom för att komma vidare på banvallen så fick hoppa av och leda henne igenom, nästa problem var att hoppa upp igen men de funkade ;)
Red hem till Alicia eftersom hon va så seg å fixa i ordning sin häst, sen red vi ut tsm, var nästan ute i 2 timmar, mest skritt dock :)
Bali skötte sig jättebra, både biten där jag red själv och med Alicia.
På vägen hem var det nema problema att gå igenom tunneln också, fina häst!:)

När vi kom tillbaka till stallet vart det en massa pyssel, Lovisa & Alice hade vart gulliga och mockat min box medans jag var ute och red :)

Även fast jag bara haft Bali i drygt en vecka så känns det så himla rätt, har alltid en tendens att ta på mig mina projekt och det blir inte alltid rätt. Men nu känns det superbra med Bali, hon är så himla go och jag känner att jag verkligen kan koncentrera mig på min ridning istället för att jag ska utbilda en häst.
Första gången sen Smilla jag känner så, vilket var ganska många är sen :D Dock tyckte jag ju om Roxy å ponnysarna också, och jag lärde mig fruktansvärt mycket på dom, men nu kan man börja "fin justera" ridningen mer :D

Haha, ointressant ilägg, hoppas ni överlevde ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0