Nagar

22 december - Mina åsikter om Sveriges bästa ryttare
23 december - Mina åsikter om Världens bästa ryttare
24 december - Olgas Lad Flower
25 december - Lite bakgrundsinfo om mig
26 december - Allmänt info om mig, ej hästar
27 december - Mina bästa övningar till häst
28 december - Nagar
29 december - Mina tränare
30 december - Stallets Maskot
31 december - Hästletande i Belgien


Nu tänkte jag skriva lite om våran lilla kaxiga grabb Nagar ;)



Nagar har jag faktiskt fått av dom som köpte mina två b-ponnysar Kilda och Misty. Dom ringde och sa att dom tyckte jag skulle ha honom, så vi fick honom! :D En helt underbar ponny i all hantering!

Kan berätta lite om honom först:

Nagar är en import från Polen och han har full stam, mycket Anglo-arab, den gamla hederliga varianten då man avlar med Arabiskt Fullblod och Engelskt Fullblod, och faktiskt Konik ponny. Han är född 2004 och fyller alltså 8 år nu 2012. Han har tävlat Ungponny-championatet 2010, och tävlat upp till LA med felfria ritter.

Något som faktiskt är lite kul är att jag provred Nagar på slutet av 2009 ! Haha, så det är ju lite speciellt att jag nu fick honom...

Han är väldigt påhittig, lyckades locka fram våran tekniska sida, då han hoppade över staketet dag 2 han bodde här.... Så vi fick höja staketet, än så länge har han stannat bakom 1.50.

Hans absolut bästa egenskap är att det ska mycket till innan han stannar. Något som är lite jobbigt med Nagget, är att han tror han är bättre än alla andra, så han blir lite stark och tycker att han klarar av allt själv imellan åt. 




Han är jäkligt snygg dessutom ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0