Olgas Lad Flower

22 december - Mina åsikter om Sveriges bästa ryttare
23 december - Mina åsikter om Världens bästa ryttare
24 december - Olgas Lad Flower
25 december - Lite bakgrundsinfo om mig
26 december - Allmänt info om mig, ej hästar
27 december - Mina bästa övningar till häst
28 december - Nagar
29 december - Mina tränare
30 december - Stallets Maskot
31 december - Hästletande i Belgien

Tänkte berätta lite om min absoluta favorit häst i stallet. Olgas Lad Flower, eller Ogge som han kallas ;) Det är han som fått upp mig till nat. Msv A, det är han som jag fick fick mitt första globengehäng med, det är bara honom jag suttit på i fullt sken på en glashal väg. Haha !

Provridningen är nog det roligaste jag gjort, kommer helt fel in i en trekombination på 1.10-1.20m, han tar mig igenom utan problem !



Vår första vinst var på Gotland, under elitallsvenskan, en Msv B.




Hittar tyvärr inte filmen......


Vår andra vinst var en LA på Skästa, enda anledningen att jag vann var att jag trodde Ogge skulle vara trög o svänga, så jag började svänga typ innan hindret, och han svängde då :( Vart lite i chock, men tyvärr har han aldrig varit så svängbar igen :D Min tredje vinst var en Msv B på Årsta Runsten, då var han faktiskt riktigt lydig, och jag vann med 8 sekunder ! ;) Vi har många andra och tredje placeringar.
Totalt har vi endast 117 poäng, men 2012 kommer bli ett riktigt bra år har jag på känn, för nu har vi hittat varandra ! :D

Lite mer om när vi köpte honom och av vem osv:

Vi har köpt Ogge av Charlotte och Regina Ericsson i Nyköping. (Det var pappas krav om vi skulle köpa en häst, inte längre än 2 timmars bilfärd) Vi fastnade för Ogge genom att vi såg filmer på honom, och hans hoppteknik var inget o skämmas över. Vi provred honom två gånger, en gång på "hemmaplan", alltså hemma hos familjen Ericsson, och en gång på deras klubbanläggning. Det var på andra provridningen jag bestämde mig för att det var Ogge jag ville ha :D Har provridigt många hästar, och Ogge kändes som min typ utav häst !!

Det som känns väldigt kul är att Regina och Charlotte är väldigt intresserade av hur det går för oss och dom kommer gärna och tittar om vi tävlar i närheten av dom ! :) Helt suveränt när de gamla ägarna tillhör de största supportrarna ;)

Som det känns idag kommer Ogge nog aldrig säljas :D





Titta tekniken, to die for ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0