Roger Yves Bost

Tycker det har varit ganska mycket skriverier om Roger Yves Bost den senaste tiden om hur dåligt han rider och vad taskigt han rider mot sina hästar.. Kollade igenom klippen som ponnysanning hade lagt upp med hans ''värsta'' ritter enligt dom.. Och det ända jag tänker på är... är dom som kommenterar hans ridstil verkligen så kunniga? För i mina ögon så visst, han rider verkligen inte snyggt, han rider för vinst! Men han gör absolut inte heller illa hästen med sin ridnig? Sure, han rider med mycket hand men å andra sidan så är tygeln alldelles förlång så han sliter omöjligt hästen i munnen.. Och visst hans sits över hindrerna är åt helvete men inte ser jag att han dunsar ner i sadeln?

Ryttare som inte kan rida kommer inte upp på den nivån, ingen häst skulle tolerera att hoppa dom höjderna med så pass bra resultat om ryttaren ''skadade'' dom. Ridstilen må vara kass, men jag tror han vet precis vad han gör!
Vad har ni för åsikter om Roger Yves Bost?

image description


Kommentarer
Postat av: Julia

håller absolut med dig! :)

kram..

2011-12-01 @ 22:11:56
URL: http://teamhid.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0