Stora sötnosen!

Idag var Ubalias första riktiga dag på anläggningen, hon var lite stressad i morse vid utsläppet men efter en halvtimme vart hon tvärlugn och det var inga problem på resten av dagen :)
strax efter lunch så tog jag in henne för att rida lite eftersom att jag trodde att jag var hyffsad ensam på anläggningen, men när jag väl kom in i ridhuset så såg jag att varenda rimboryttare satt och käka typ jullunch i cafeterian och alla var ju självklart jättenyfikna på min nya häst... PINSAMT!

Men så fin som hon är så skötte hon sig utmärkt, gick superduperbra! Var jättemjuk och fin och jag fick en jättebra känsla, kul! :) Dock tror jag att jag överansträngde mig lite för halsen mår inte superbra nu, menmen.. Jag kunde inte motstå att rida ordentligt (A)
Bushästen körde på nått mini bocksprång i galloppen också, kunde inte annat än att skratta åt henne, var mer som nått glädjesprång :)

Har också smörjt upp båda sadlarna och tränsen idag eftersom att jag var i stallet nästan hela dagen för att hålla lite koll på henne osv. Dock tog jag bara en bild på henne i hagen, sen glömde jag helt bort. Men ska försöka få med mamma till stallet imorgon och sen SKA Johanna hit på söndag eller nästa vecka och då ska hon minsann få fotta en massa :)

Söthästen :)

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0