Svar på tal

Tydligen ett hett ämne som jag skrev om ! :) Fick en kommentar av Nellie B ! ;)

Postat av: NellieB

Grymt bra text. D finns en annan sak som ja ofta tänker på...varför e dressyr ryttare så mycket emot hopp. Och tvärtom. Ridskoleryttare ryttare elr privatryttare. Det e la skitsamma. Vi alla älskar ponnisarna. Eller hur? Man kan väl hylla å lyfta fram varandra. Vissa har mål att gå nolla i en LB och andra har mål att hoppa SM elr OS. Kommer alltid att va nån som är bättre. Nån som har turen å nån annan som har oturen m skador på enkäter duktig häst. Gör sporten roligare å d blir d om man gör sitt för att få den bättre lixom. Lärde mej sjukt mycke på ponnyakuten. Vi alla var så olika på tidningen. Nån rädd för hoppa...nån hoppa höga klasser...nån dressyr. Nån egen häst..nån annan gick i ridskola..nån annan hade sköthäst.
Men vi hade sjukt kul ihop å vi alla hade ett elr flera problem.
Kram ;)

Svar:

Tack så himla mycket Nellie för att du tog dig tid att skriva en kommentar till våran lilla blogg ;) Man märker att du bryr dig om dina bloggläsare !
Det som jag verkligen fastnade för i din kommentar var: "Vi alla älskar ponnisarna. Eller hur?" För den sa ungefär allt det jag skrev, med bara några ord. Det är ju så himla sant. Vi håller på med detta för kärleken till våra hästar ! Eller har jag missuppfattat det hela ? ;) Finns det någon bättre känsla än när man har klarat ett mål med sin häst ? Vare sig det är att kvala till SM eller en nolla i LC så är ju känslan densamma ! Du har nått upp ett mål med "din"/din häst. Kan ju lika gärna vara en ridskolehäst/ridskoleponny som en häst/ponny med resultat i de högsta klasserna ? :) Hade mina ponnysar uppstallade på en ridskola, det är även där som jag lärt mig grunderna som ryttare ! Kommer så väl ihåg tjejerna som inte hade egna hästar som var jättelyckliga över en nolla i en Clear-round på 50 cm. Finns det en härligare känsla än att klara av något med ett djur som egentligen har så mycket att sätta emot ? Kommer ihåg min egna första nolla i en Clear-round, på 40 cm. Kände mig redo att starta SM på direkten ! ;) Hahah...
Alla som håller på med hästar, dressyr som hoppning, med egen ponny/häst som med lånad ponny/häst från tex ridskola, gör våran sport ! :) ( Med eller utan tokiga föräldrar ;D )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0