Mina tränare

22 december - Mina åsikter om Sveriges bästa ryttare
23 december - Mina åsikter om Världens bästa ryttare
24 december - Olgas Lad Flower
25 december - Lite bakgrundsinfo om mig
26 december - Allmänt info om mig, ej hästar
27 december - Mina bästa övningar till häst
28 december - Nagar
29 december - Mina tränare
30 december - Stallets Maskot
31 december - Hästletande i Belgien

Blir kanske inte ett så långt inlägg, men tänkte skriva om de tre(fyra) tränarna som jag har tränat för under året !

Micael Jönsson. Nämns oftast som "Micke"
Micke är en jättebra tränare för att stärka bandet mellan häst och ryttare samt få ett starkt självförtroende. Micke är även Edsbros lag-tränare. Jag hade en liten svacka under b-ponnytiden då självförtoendet inte riktigt var i topp och Micke hjälpte mig att få tillbaka det.

Ann Liwing. Nämns oftast som "Ann"
Ann är en superbra tränare om du har lite motsträviga hästar eller om du vill få lite småtips så du får en snygg ridning men samtidigt få till en effektiv ridning !

Arnold Assarsson. Nämns oftast som "Arnold"
Arnold är den tränare jag tränat allra längst för, och han har även lärt mig mest med att rida rätt vägar, rida mjukt och följsamt och även rida effektivt.

Sen har vi sista tränaren, som jag aldrig kommer bli av med. Min kära mor !
Tänkte fakstiskt ta ett eget inlägg och skriva om 3 personer som hjälpt mig mycket och gjort så att jag tagit mig upp till toppen. Martina, Lotta och Mamma :)

Sen tränar även jag dressyr ;) Den ni ! Trodde ni inte va ??

Tyvärr inte alltför ofta, men under en period tränade jag för Birgitta Wanatowski varrannanvecka. Finns nog ingen tränare som är så engagerad som BW. Hon har alltid med sig lite hästgodis, hon berömmer vart tredje steg (om det går bra så att säga...) och visar med hela kroppen hur man ska göra. Hon brukar även härma hästarna...? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0