Presentation Frida (;

Namn: Frida Bloman
Bor: Rimbo, Stockholm
Född: 1996
Utbildning: Ska börja i nian till hösten på Ekebyholm och satsar på Naturlinjen :)
Bakgrund och annan fakta: När jag var 6-7 år började jag på ridskolan i rimbo. Som Issah skrev, det var så vi träffades :D Hon var ALLTID snäll :') Hon är även världens bästa syster :'D Hade väl ingen särskild "karriär" innan, men mina föräldrar tävlade mycket med hundar, vilket jag också gjorde. Vann väl en och annan tävling ;) men åter till hästarna. När jag var hm... 8-9 ? Fick jag min första ponny, Jolly Spring. En liten och ursöt b-ponny på 118cm. Hon var jätte snäll ibland när man red och ibland bockade, kickade och reste hon sig. Men jag älskade henne iaf :D Kommer ihåg att Lotta ringde och sa att det fanns en bra ponny till mig i stallet, vi åkte ner och det var då Jolly. Mamma ville veta om den var trygg, så jag tvingades att gå under halsen på henne.... Hoppade någon 'Clear round' på henne på typ 40-50 cm xD Men iaf, lite senare, när hon var som bråkigast, så lämnade vi henne till en kompis som hade henne ett tag och försökte betäcka henne. Det kanske var 1-2 år senare, då köpte vi en ny som hette Beauty. Helt tokig var hon, hon var ganska gammal och hade fått ett järnrör in i halsen så hon hade typ ett hål på vänster sida(om jag inte minns fel). Hon var ganska ful, men ändå den sötaste jag visste om :D Hon stack lite ibland, men vad gjorde det ? Hoppade typ 50-70 på henne ? Nytt höjdrekord ! De första året vi hade köpt Beauty fick vi även mammas islänning, Gâta. Gâta är nog den charmigaste häst vi har ;) Tävlade även Beauty i skoldm, kom till fjärde hindret ! Kommer ihåg att jag var så himla nöjd x) Haha... Senare sålde vi både Jolly och Beauty, och köpte Misty. Misty är nog den sötaste ponny jag haft, men så fräck när hon hade lust. Med henne hoppade jag Ld-lc fram till 2008, med mängder av vinster och placeringar. Sen köpte vi Kildavin Clever Mouse (Kilda) och med henne startade jag upp till Nat msv b. Med självförtroendet jag fick av Kilda startade jag även La med Misty och hade några placeringar och två nollor :D 2009 var mitt bästa år, fick låna en grym b-ponny som heter Fingal II. Med honom startade jag upp till Nat msv b, med massor av vinster. Startade även SM och NM på honom. SM gick det väl sådär, kom 8a i b-finalen och i NM gick det grymt. Kom 6a av 20 startande, var 3e eller 4e bästa svensk. Hade tre nollor av tre starter :) Hästen 2009, eller rättare sagt på min födelsedag, 10 oktober, så fick jag Sweeper ! Skulle vara ett 7årigt c-ponny sto. Vart ett 5årig d-ponny sto ! :D Irländare ;) *suck* Henne startar jag upp till reg-nat La, har en nolla. Sommaren 2010 var jag och provred Ogge, Olgas Lad Flower. En helt underbar häst, men när han har lust... VÄRLDENS starkaste... Han är lite halvknäpp, men hoppar som en gud ! Med honom har jag som bäst en andra placering i Msv A :) Han är helt underbar att hoppa (L) I början av 2011 så FICK vi Nagar, en c-ponny valack på 7 år. Han gick ungponny championatet 2010. Han är väldigt okomplicerad, hoppar allt man styr på. Dock kan han glömma någon tass ibland ;)
Juste, har även en d-ponny valack som just nu är utlånad till Frida Zahlander, en klubbkamrat. Han heter Little Cruise ;D
Vi har precis bestämt oss för att sälja Sweeper, Nagar och Crusse(Litte Cruise).... Då jag satsar mycket i skolan blir svårt att utbilda två hästar och hålla igång tre ;p Så vi letar efter en mer "Färdig" d-ponny !

Lite bilder på alla hästar jag har/haft, utom Jolly och Beauty ;)



Misty :D



Kilda vilda :D Inte kan man tror att hoppbilden är ifrån Msv B ? ;)



Fingal från SM 2009, Vetlanda ;D



Sweeeeeper :D



Crusse :D



Nagar :)



Kungen, även kallad Ogge ;)


Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Jag visste inte att de var du som hade Nagar;) Haha va roligt :D

2011-07-08 @ 23:27:57
URL: http://cassechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0