Presentation Isabell!


Namn:
Isabell Hamberg
Bor: Rimbo, Stockholm
Född: 1993
Utbildning: Pluggar design på GUC i uppsala, börjar 3e ring till hösten
Bakgrund och annan fakta: När jag var 10år så började jag på ridskolan i rimbo efter att ha gett upp min dans och fotbolls ''karriär'' ;). Det var också där jag och Frida startade våran vänskap som numera är ett systerskap. Jag var fruktansvärt rädd för hästar och jag vet inte riktigt varför jag fortsatte.. När jag var 11år gammal fick jag ett erbjudande om att rida en b-ponny på min klasskompis gård, hon var då 8år, outbildad, korsning mellan shettis, russ och islänning på 118cm! Tussilago som hon hette var den första ponnyn jag var ute och tävla med, efter mycket kämpande lyckades vi vinna KM i norrtälje 2006! Tyvärr var hon tvungen att avlivas pga spatt, fick då min första ponny (foderhäst) och därefter har jag haft ett antal olika ponnyer!
Nu fyller jag snart 18år och för bara en månad sen lämnade jag bort min fina Roxy för att gå upp på stor häst.
För tillfället så rider jag ett sto åt en ''dam'' eller vad man ska säga som har lagt hoppningen åt sidan, och i slutet av juli/början på augusti så kommer min stora häst! Detta är alltså min första paus på 6år!

Presentation av hästarna!


Namn
: Miss Saigon
Ras: Svenskt halvblod
Född: 2005
Mankh: 162
Uppf: Johan Ingemarsson
e. Chess
u. Pepe's Melody
ue. Merdon Melody
Annan Fakta: Tjejen som hon kallas kommer till mig i slutet av juli/början på augusti.
Hon är ett 6årigt sto som egentligen inte gjort så mycket då hon har haft föl osv.. Tycker
att hon verkar vara en arbetsvillig och trevlig häst, vi klickade ganska bra vid provridningen
och jag blev självklart kär! ;) Denna bildsköna tjej kommer ni att få se mycket utav
framöver i bloggen!


Namn: Kalinka Lie
Ras: Svenskt halvblod
Född: 1990
Mankh: 161
Uppf: Anne-Lie Cederlund
e. Kaliber
u. Sweet Lorina
ue. Lombard
Annan fakta: Kalinka började jag rida för någon månad sen bara, hon må vara
21år gammal men det märks inte riktigt! Hon är en fruktansvärt trevlig häst och
bjuder verkligen på sig själv, det har verkligen vart en perfekt övergångshäst
för mig och jag är väldigt tacksam som får chansen rida och tävla henne.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0