5. Tussilago

Efter att ha ridit på ridskola i ungefär ett år så ringde min klasskompis mamma till mig och frågade om inte jag ville bli medryttare på Tussilago, hade ridit henne några gånger när man följt med kompisen hem efter skolan osv. Men jag tackade i alla fall ja! Tussilago va en B-ponny på 118,3cm och troligtvis en korsning mellan shettlandsponny, gotlandsruss och islandshäst. När jag börja rida henne var hon en riktig tunna och inga direkt muskler, ganska oriden! Vågade inte ens gå över en bom med henne i början, HAHA!
Efter en tid så började det gå bättre och bättre och jag kände mig alltmer trygg på henne trots att jag fortfarande var en riktig liten fegis ;)
Vi började hoppa lite clear rounder och gick oftast nolla, fick även möjlighet att starta någon lokal tävling men dom gick inge vidare bra! tror jag startade 2 lokala LD och det längsta jag kom var till 5e hindret, men gud så lycklig jag var över det! HAHA ^^
Jag red Tussi i nästan ett år och i slutet av det året så vann vi faktiskt KM i hoppning, STILhoppning, så tror inte vi hade någon större konkurans direkt :P
Kort efter det så visade det sig att Tussi hade spatt och fick avlivas, den söta lilla ponnyn blev endast 9år!

Har tyvärr inga bilder på henne på den här datan!
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0