Progress!

Blev en hoppträning med Bali för Sara idag, riktigt glad att jag var med!!

Vi började med att värma upp på volt i båda varv över en liten bom bara för att forma hästarna ordentligt, till en början med stigbyglar och efter ett tag utan! Trodde jag skulle studsa av henne men gick riktigt, riktigt bra!

När vi var klara med det så gick vi över till nästa övning som innehöll mycket kontroll! Först skulle vi rida över en bom, 15(?)m efter kom ett litet litet räcke och ca 18m efter kom en bom till (inte helt 100på att vi körde med dom avstånden). Tanken med detta var att vi skulle lägga in lite olika antal galoppsprång varje gång, det mest naturliga för mig och ubalia när vi bara rulla var 4+5 galoppsprång, så för att göra det svårare för oss så skulle jag lyckas få henne att gå på 5+6, lyckades ganska bra med det, t.o.m bättre ;) mycket häst att rida ihop!

Resten av träningen jobbade vi mycket på linjer, testade ju det raka bettet idag och det kändes verkligen en enorm skillnad mot förra gången, fick det här jämna fina fram till hindrerna samtidigt som jag kunde få tillbaka henne hyffsat efter hindrerna!
Behöver fortfarande träna lite mer på att få tillbaka henne efter hindrerna men känner redan jättestora framsteg!

När vi hoppade bana i slutet tror jag att hindrerna låg på 1m, tycker inte det är så nödvändigt med att höja upp för mycket nu när vi lär känna varann, men banan gick i alla fall också bra, hon tvekar inte det minsta på hinder oxh hon hoppar med mycket scoop! Me like!

Tycker att träningen var väldigt givande och jag fick mycket bra feedback! Ska träna lite mer själv på dedär med att lägga in ett visst antal galoppsprång för att stärka ryggen, också träna lite studs!
Och för min del måste jag träna på att räta upp mig bättre, blir lute till att jag slänger mig över hindrerna när det höjs, värsta är att jag knappt tänker på det själv!! Men det är bara att träna på, känns skönt att jag hittat ett bra bett och känner mig jättetaggad på tävlingssäsongen nu;)

Ska försöka få nästa träning filmad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0