Andra tävlingen.

I lördags var jag och Bali på våran andra tävling i hufvudsta, startade 1m och 110cm.
Hon var inte speciellt rolig då hon var brunstig... men runt båda klasserna kom vi efter mycket kämpande.

1m, 8 fel.
Hon var riktigt grinig pga brunsten. Hoppa med rumpan så fort man la på skänkeln och ville inte gå frammot när man tog i munnen, perfekt kombination ;) Hon hoppade i alla fall alla hinder inne på banan utan problem, när vi kom fram till kombinationen (som vi faktiskt aldrig har hoppat) så vart hon så himla kort in så vi rev både a och b hindret.

110cm, 4fel.
I den här klassen så ville jag komma på ett sett att få fram henne mer, så jag tog ett spö som jag blivit tillsagd att hon är jätterädd för. Dock kände jag ingen rädsla, utan fick mer power i henne, inne på banan var hon mycket lättare men fortfarande grinig. Vi var felfria ända fram till sista hindret som var en kombination igen, den här gången red jag på henne ganska mycket mot a hindret så att det inte skulle bli knas där inne, men då kom vi liiiite för stort så hon peta b hindret och vi fick 4 fel, men det var verkligen ett oturspet!

Nästa tävling blir i märsta den 19 maj :)
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0